Spadki i inwestycje

Tak jak można się było spodziewać, w ubiegłym roku polskie porty lotnicze obsłużyły mniejszą liczbę pasażerów niż w roku 2008. Jednak przykład Krakowa pokazuje, że nawet w kryzysie trzeba inwestować.


rt_2010_02-3.jpg

Na słabszy wynik wskazywały już statystyki cząstkowe w trakcie roku. Łącznie polskie lotniska w 2009 roku obsłużyły 18 mln 945 tys. pasażerów. Było to o 1 mln 704 tys. mniej niż rok wcześniej. Oznacza to spadek ruchu pasażerskiego o 8,25 proc. Natomiast ilość operacji pasażerskich zmniejszyła się o 7,66 proc. Oznacza to, że poza mniejszą liczbą lotów zanotowano również mniejsze obłożenie w samolotach. Na szczęście, po pierwszych miesiącach, z których dane wskazywały na możliwość średnich spadków nawet o 15 proc., nastąpiło wyhamowanie tej tendencji do tego stopnia, że w grudniu zanotowano nawet średni wzrost liczby pasażerów w stosunku do grudnia 2008 o 1,92 proc.


Można było nie tracić

Jedynym portem lotniczym, który w ciągu ubiegłego roku zanotował wzrosty, było rzeszowskie lotnisko Jasionka. Z Rzeszowa odleciało o 18,58 proc. pasażerów więcej i wykonano tam o 23,1 proc. operacji lotniczych więcej niż rok wcześniej. Ten bardzo dobry wynik jedynego położonego na wschód od Wisły lotniska pokazuje, jak bardzo brakuje lotnisk pasażerskich w tej części kraju i jak duży jest tam potencjał. Bliskie wyników dodatnich były dwa inne lotniska: w Poznaniu i Bydgoszczy. W przypadku lotniska...

Wydanie: 10/2009, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail