Kto sięga po Rynek i jak go ocenia? - analiza czytelnictwa

Nasz miesięcznik wybierają zwłaszcza osoby młode, przeważnie z ponad średnim wykształceniem, a lwią ich część stanowią właściciele i kadra kierownicza firm turystycznych. Preferowane działy to te poświęcone prawu i podatkom, e-turystyce, hotelom oraz kalejdoskop, dostarczający różnorodne informacje z całej branży.




Redakcja Rynku Turystycznego wspólnie z Ośrodkiem Badań Prasoznawczych Uniwersytetu Jagiellońskiego postanowiła zbadać Państwa zainteresowanie zawartością naszego magazynu oraz poziom satysfakcji lekturą. Z analizy nadesłanych odpowiedzi wynika, że ponad 2/3 ankietowanych stanowią kobiety. Tak duża przewaga pań (68% do 31% mężczyzn) wśród respondentów wynikać może m.in. z tego, że coraz więcej z nich pracuje w branży i robi w niej karierę, ale również dlatego, że to one częściej uczestniczą w ankietach i sondażach.

 

Gros stanowią 30-latki

Optymistyczne wnioski dla pisma można wyciągnąć z analizy wieku uczestników sondy. Skłonienie do lektury pisma tylu ludzi w młodym wieku (aż - sic! - 57% respondentów nie przekroczyło jeszcze 35 roku życia) może być uznane za prawdziwy "wyczyn" naszej redakcji, jakim rzadko kiedy mogą pochwalić się wydawcy. Oczywiście można by powiedzieć, że ankietowani to tylko grupa wybranych - jednak jest to grupa reprezentatywna, więc mamy powody jeśli nie do dumy, to do zadowolenia.

To zainteresowanie nie jest chyba zresztą przypadkowe. Po pierwsze, pracę w turystyce podejmują głównie młodzi ludzie (choćby i po to, żeby - łącząc przyjemne z pożytecznym - więcej zobaczyć i przeżyć). Po drugie, skumulowanie w jednym miejscu dużej liczby aktualnych i użytecznych materiałów jest na tyle mocnym atutem, iż nawet młodzi ludzie, preferujący jakoby szybsze i wygodniejsze kanały zdobywania informacji, doceniają zalety lektury "papierowego" "RT". Wreszcie po trzecie, pismo oferuje - i robi to na bieżąco - dużo materiałów o charakterze edukacyjnym, co dla młodych ludzi wkraczających do zawodu, a tym bardziej wiążących z pracą w branży...

Wydanie: 1/2010, MARKETING I PROMOCJA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail