USA według Kulki

rt_2010_11-61.jpgAndrzej Kulka
ramki zostały opracowane przez redakcję


Zgodnie z ostatnimi szacunkami Departamentu Handlu USA (DOC), w tym roku nastąpi wzrost liczby międzynarodowych podróży do Stanów Zjednoczonych. Liczba odwiedzin ma zwiększyć się o 9 proc., a 6–9 proc. do 2015 roku. Nasi rodacy też coraz chętniej wybierają się za ocean. Nie tylko w odwiedziny do krewnych. Poprosiliśmy więc Andrzeja Kulkę, podróżnika znającego Stany chyba lepiej niż własną kieszeń, o wybranie najciekawszych miejsc do zwiedzenia w USA.





Gastronomia

To, co rzuca się w oczy przybyszowi, który po raz pierwszy stawia stopę na amerykańskiej ziemi, to wyjątkowa liczba ludzi otyłych. To bardzo subtelne określenie, bo w rzeczywistości w wielu przypadkach mamy do czynienia z grubością wręcz monstrualną. Zgodnie z najnowszymi statystykami aż 30 proc. społeczeństwa jest otyłe – to najwyższy wskaźnik na całym świecie, dlatego mówi się wręcz o epidemii otyłości w Stanach. Kłóci się to z hollywoodzką wizją wypielęgnowanych szczupłych gwiazd.

Gros społeczeństwa żywi się gotowymi produktami tylko odgrzewanymi w domowej mikrofali, a największą popularnością cieszą się fastfoody. Na cudzoziemcu robią ogromne wrażenie, bo w przeciwieństwie do naszych, gdzie porcje są skromne, a ceny wysokie, za wielką wodą porcje są gigantyczne (mała Coca-Cola to pół litra, a maxi-litr albo więcej, hamburgery też ze trzy razy większe), zaś ceny stosunkowo małe. Dlatego kupując klasyczny zestaw np. w McDonaldzie w Waszyngtonie (hamburger, frytki i Cola) możemy być pewni, że najedzą się nim do syta dwie osoby dorosłe.

rt_2010_11-48.jpg

Poza tym w dużych miastach funkcjonują całe fastfoodowe„malle” z kuchniami całego świata – obok siebie może się znajdować nawet 50 różnych stoisk z szybkimi daniami, a sprzedawcy, aby ściągnąć klienta przekrzykują się zachęcającymi komunikatami, serwując kąski jedzenia na wykałaczkach! Tanie są też wszechobecne kebaby i bary czy restauracje z kuchnią azjatycką. Oczywiście w Stanach jest też mnóstwo restauracji na średnim i bardzo wysokim poziomie, z doskonałą kuchnią – Ameryka, jako kraj imigrantów oferuje smaki wszystkich zakątków naszego globu. Te jednak są już drogie jak na kieszeń Kowalskiego, choć ceny wahają się w zależności od wielkości ośrodka i stanu.




Amerykański Michelin


W Ameryce Północnej znajduje się ok. 50 tys. hoteli, które poddane zostały różnym systemom oceny. Na przykład American Automobile Association przyznaje diamenty, a Forbes Travel Guide – gwiazdki. Forbes Travel rekomenduje ok. 8 tys. obiektów: hoteli, SPA i restauracji, poddając je nieustannym, niezapowiedzianym kontrolom jakości, a rezultaty publikowane są w jego przewodnikach – na podobnych zasadach jak ceniony w Europie Michelin. Forbes ocenia obiekty od 1958 r., ale dopiero do dwóch lat wszedł na rynek międzynarodowy publikując dwa przewodniki ratingowe o Hongkongu i Pekinie. Szczyci się bardzo wyśrubowanymi kryteriami (ok. 500), czego dowodem jest fakt, że ze wszystkich ocenianych obiektów na pięć gwiazdek zasłużyło tylko: 54 hotele, 21 restauracji i 18 spa. www.forbestravelguide.com

rt_2010_11-13.jpg



Wizy


Są nadal problemem przy wyjeździe Polaków do USA. Jak podaje Rzeczpospolita (23–24...

Wydanie: 6/2010, ODKRYWAMY ZAGRANICZNE DESTYNACJE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail