Wideo online w rozkwicie

rt_2010_11-7.jpgW dzisiejszym świecie nowych mediów nie podlega dyskusji fakt, że internet jest najbardziej efektywnym miejscem do promowania produktów i usług turystycznych. Swój renesans w internecie przeżywa obecnie wideo online.


Za początek rewolucji filmów w internecie z pewnością uznać można powstanie znanego już dziś szeroko serwisu YouTube. Kiedy w 2005 r. zamieszczono tam pierwszy wideoklip, w Polsce dostęp do szybkiego internetu, umożliwiającego płynne oglądanie filmów, nie był szeroki. Dzisiaj miliony internautów stają się uczestnikami wideorewolucji. Powstają nowe wideoblogi, wideoreklamy i czaty wideo, masowo wykorzystywane w wirusowym szaleństwie przeglądania i dzielenia się nimi ze znajomymi. Wszyscy je oglądają, rozsyłają, dyskutują o nich, ale wciąż mało kto wie, jak sprawnie można wykorzystać ich potencjał do celów promocyjnych w turystyce.


Statystyki nie kłamią

Na początku tego roku firma Gemius S.A. przeprowadziła badania dotyczące korzystania z zasobów audio i wideo w sieci. Jak czytamy w raporcie, ponad 80 proc. badanych internautów deklaruje, że miało kiedykolwiek kontakt z materiałami wideo w internecie, a ¾ ankietowanych regularnie korzysta z serwisów publikujących materiały filmowe. Co więcej, dla ponad połowy z nich filmy reklamowe umieszczone w Sieci częściej przekonywały ich do zakupu niż reklamy telewizyjne. Kolejne badania i raporty nie pozostawiają złudzeń, że wideo online przeżywa swój rozkwit. Internetowy serwis eMarketer.com szacuje, że w 2012 r. już prawie 90% internautów w USA będzie oglądać wideo online. Z kolei przeprowadzone w 2009 r. przez LiveRail badanie potwierdza, że 53 proc. użytkowników internetu w wieku 18−24 lat deklaruje częstsze oglądanie telewizji przez internet niż za pośrednictwem telewizora. Kolejne 19 proc. przyznaje się do oglądania tyle samo telewizji w internecie, co poprzez tradycyjny telewizor. Według innego badania comScore, liczba internautów kupujących w sieci, którzy jednocześnie mieli styczność z produktowymi materiałami wideo,...

Wydanie: 6/2010, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail