Podstawa to mieć pomysł na hotel rodzinny

rt_2011_01-30.jpgRozmowa z Violettą Hamerską, Przewodniczącą Komitetu
Organizacyjnego kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie

Czy istnieją dane szacunkowe dotyczące liczby hoteli rodzinnych w Polsce?

W ramach naszego projektu jest co roku ok. 70 hoteli przyjaznych rodzinie, więc to są zaledwie „fundamenty” nowego segmentu w Polsce – „hoteli rodzinnych”. Nie dysponujemy jednak danymi ogólnymi w skali kraju, ile jest innych rodzinnych obiektów poza naszym projektem, tak jak nie znamy do tej pory dokładnej liczby obiektów hotelowych w Polsce. Według GUS jest ok. 7 tys. obiektów noclegowych, a w innych statystykach jest ok. 1800 i wówczas mówi się o hotelach, ale mamy też pensjonaty, wille, ośrodki, gdzie rodziny z dziećmi spędzają czas. Ta ogromna różnica w statystykach wynika, jak sądzę, ze zróżnicowanych kryteriów klasyfikacji bazy noclegowej w Polsce.


Jest Pani pomysłodawczynią kampanii Hotel Przyjazny Rodzinie. W jaki sposób się on narodził?

Jak to najczęściej bywa – z obserwacji i przypadku. Zauważyłam, że mimo upływu czasu i tak różnorodnych obiektów noclegowych w naszym kraju, nadal nie ma produktu noclegowego, odpowiadającego specyficznym potrzebom rodzin z małymi dziećmi. Z branżą hotelarsko-turystyczną jestem związana ponad 20 lat, więc łatwiej było mi dostrzec tę niszę rynkową. Ponadto, gdy moje dzieci były małe, to na komfortowe wakacje wyjeżdżaliśmy za granicę właśnie do hoteli typu „family hotels”, gdzie wszystko było tak, jak trzeba – wyposażenie, usługi, programy animacyjne dla rodzin, słowem pełen komfort dla rodziców i dzieciaków. Zobaczyłam, że w Polsce mimo zmian, trudno znaleźć taki obiekt, komfortowo wyposażony, aby jadąc z dwójką małych dzieci nie trzeba było pakować ciężarówki. Chodzi mi o dodatkowe wyposażenie, takie jak łóżeczko dla małego dziecka, wanienka do kąpieli czy przewijak, krzesełko do karmienia itp. I w pewnym momencie doszłam do wniosku, że skoro w Polsce nie ma dobrej oferty dla tego segmentu, to trzeba ją stworzyć i przystąpiłam do opracowania założeń tego projektu, konsultowałam się z różnymi ekspertami i zaprosiłam do współpracy szerokie grono osób. Pomysł się spodobał i potem trzeba już było to wszystko wykonać. I tak dzisiaj mamy kolejną edycję projektu, robimy audyty zgłoszonych hoteli, ośrodków, pensjonatów i udzielamy certyfikatów tym miejscom, które chcą przyciągnąć rodziny z dziećmi, oferując im bardzo konkretne, sprawdzone standardy. Powstała lista kryteriów, jakim sprostać musi dany hotel, aby mógł zasłużyć na miano przyjaznego rodzinie, a dzisiaj nasza strona www.dzieckowhotelu.pl jest licznie odwiedzana przez rodziców, planujących wyjazdy z dziećmi. Kapituła złożona ze znanych osób, które uczestniczą w tym projekcie, osobiście sprawdza i ocenia, czy dany obiekt spełnia kryteria danej edycji.


Wydanie: 8/2010, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail