Zakupy grupowe w HoReCa

rt_2011_01-5.jpgJak małopolski hotel pozyskał kilka tysięcy klientów w ciągu 24 godzin? Wykorzystał interenetowy serwis zakupów grupowych. Serwisy umożliwiające takie zakupy to nowy, atrakcyjny kanał dystrybucji usług turystycznych, hotelarskich i gastronomicznych. Hotele i biura oferują w nich klientom atrakcyjne zniżki pod warunkiem zebrania się wystarczająco dużej liczby zamawiających. Nie tylko o jednorazową sprzedaż tu jednak chodzi – do oferujących najlepsze usługi wraca nawet kilkadziesiąt procent klientów.


Zasada: „im większe zamówienie tym niższa cena” jest tak stara jak handel. Nie ma jednak zgody co do tego, gdzie i kiedy pojawił się pomysł wykorzystania internetu do zakupów grupowych. Jedni wskazują na Chiny, gdzie internauci zaczęli używać sieć do umawiania się na wspólne zakupy w celu uzyskania zniżek (w Kraju Środka to zjawisko określane jest nawet specjalnym mianem – Tuangou), inni na serwisy takie jak Mercata, które powstały ponad 10 lat temu w USA i zakończyły wkrótce żywot spektakularną porażką. Nie udało się też ich polskim naśladowcom, takim jak Inntegro i Kumulator. Wraz z coraz większym upowszechnieniem i ewolucją internetu, rozwojem Web 2.0 i serwisów społecznościowych, idea zakupów grupowych jednak odżyła i wszystko wskazuje, że tym razem odniesie oszałamiający sukces. To właśnie zakupy grupowe, wraz z dalszym rozwojem serwisów społecznościowych, wyszukiwania w czasie naturalnym i rozwojem internetu mobilnego są określane jako przyszłość internetu – dla tych zjawisk eksperci ukuli nawet termin: trzecia fala internetu. Mnożące się serwisy, przedstawiające oferty zakupów grupowych, wydają się być wielką szansą dla branży turystycznej. – Za naszym pośrednictwem firmy z branży turystycznej, hotelarskiej i gastronomicznej mogą prowadzić przemyślane kampanie promocyjne w internecie. Jest to istotne przy budowaniu świadomości wśród potencjalnych klientów, ugruntowania pozycji marki, a przede wszystkim zachęcenia konsumentów do skorzystania ze swojej oferty – opowiada Anna Śliwińska z...

Wydanie: 8/2010, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail