Animator to pijarowiec

Jakub B. Bączek
Autor jest szkoleniowcem i animatorem czasu wolnego


Animacja czasu wolnego a budowanie marki hotelu i biura podróży

Praca animatora kojarzy się przede wszystkim z dobrą zabawą, organizowaniem czasu wolnego
dla turystów, z tańcami dla dzieci czy sportami na plaży. Myśląc „animacja”, mamy przed oczami
opalonych, młodych ludzi, którzy biegają po hotelu z dzieciakami. Ten sielankowy obrazek jest
jednak składnikiem większego i bardzo poważnego systemu działań: budowania marki hotelu
czy też biura podróży.



Wartość marki „Coca-Cola” jest szacowana
na 70 miliardów dolarów. Co sprawia,
że ośmioliterowa nazwa i czerwone logo
w pliku JPG warte jest tak niewiarygodnych
pieniędzy? Wiele czynników,
a przede wszystkim ten, że jest to produkt rozpoznawalny na
całym świecie – od Australii, przez Europę, Azję i Afryką, a na
Amerykach kończąc (nie mówiąc już o Antarktydzie, którą
zamieszkuje około 1 tys. ludzi, obsługujących stacje badawcze).
Ponadto cola kojarzona jest przez każdego z nas ze słodkim,
smacznym, gazowanym napojem i nawet jeśli kupujemy produkt
innej firmy niż Coca Cola Company to mówimy na niego… cola.
Chyba każdy hotel i każde biuro na świecie chciałoby mieć
tak rozpoznawalną markę i nazwę, która klientom od razu
kojarzy się z konkretnym, atrakcyjnym produktem. Zejdźmy
jednak na ziemię – w turystyce, ekspansja wizerunkowa marki
na taką skalę jest na razie nieosiągalna, ale nie oznacza to, że
obsługa ruchu turystycznego w budowanie marki nie inwestuje.
Składników budowania marki jest wiele: profesjonalna strona
internetowa, drukowane katalogi, mailingi czy faksingi do
potencjalnych klientów, sponsoring (np. Biuro Podróży Neckermann
Polska wspiera warszawską drużynę siatkówki) czy
też akcje charytatywne.


Wydatki na animacje czasu wolnego w hotelu mogą być o wiele
tańsze niż przy innych narzędziach budujących markę.


Spójrzmy na
przykładowe koszty budowania marki w hotelu A i hotelu B w trakcie
dwóch miesięcy wakacyjnych nad polskim morzem:


Hotel A
– nakłady na działania tradycyjne:

– wydruk ulotek = 1000 zł brutto

– rozdawanie ulotek – 2 os. x 8 h x 12 dni x 7,50 zł/h = 1440 zł brutto

– działania agencji PR w ciągu miesiąca = około 3500...

Wydanie: 11/2010, MARKETING
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail