Nadodrzański piknik turystyczny

7−8 maja 2011 r. na szczecińskich Wałach Chrobrego odbyła się kolejna edycja festynu turystycznego „Piknik nad Odrą”.


Impreza powstała w wyniku ewolucji z formuły czysto targowej Targów Turystycznych MARKET TOUR, które w 2011 r. odchodzą jubileusz 20-lecia. W formule dużego festynu turystycznego targi odbyły się po raz siódmy, będąc aktualnie największym targowym wydarzeniem turystycznym w Polsce pod względem liczby osób odwiedzających – od kilku lat gromadzą ponad 50 tys. turystów.

W tym roku rekord został pobity: imprezę odwiedziło ok. 60 tys. osób. Jest to więc wydarzenie o ugruntowanej marce, wysoko oceniane przez fachowców, ale przede wszystkim traktowane jako atrakcyjne przez mieszkańców Szczecina i regionu. Potencjał marketingowy imprezy doceniła Niemiecka Centrala Turystyki, czego skutkiem było przyznanie Niemcom statusu Kraju Partnerskiego podczas tegorocznego Pikniku nad Odrą. Idea Pikniku opiera się na zorganizowaniu: festynu dla mieszkańców i turystów z szeregiem atrakcyjnych prezentacji muzycznych i kulturowych; prezentacji turystycznych ofert regionu, w tym kulinarnej (stoiska z regionalnymi potrawami, Wielkie Gotowanie regionalnego specjału); prezentacji kultury regionu – m.in. występy zespołów folklorystycznych, pokazy zwyczajów i obyczajów; targów turystycznych – promocja regionów; płaszczyzny integracji transgranicznej polsko-niemieckiej; płaszczyzny wymiany doświadczeń dla interesariuszy regionalnego, krajowego i zagranicznego rynku turystycznego, prezentacja dobrych praktyk oraz możliwości odbycia spotkań handlowych i integracyjnych branży turystycznej. MARKET TOUR organizowany jest nieprzerwanie od 1992 r.

W tym roku odbyła się ich jubileuszowa, 20. edycja. Targi są miejscem prezentacji i promocji atrakcji regionów turystycznych, ofert biur podróży, obiektów noclegowych oraz ofert turystyki aktywnej i specjalistycznej. W tegorocznej imprezie udział wzięło ponad 100 wystawców, przedstawicieli branży turystycznej. Stoiska targowe utworzyły dwie aleje z prezentacjami. Wśród wystawców obecne były regiony Polski (m.in. Wielkopolska i Poznań, Województwo Łódzkie, Podkarpackie, Warmińsko- Mazurskie, Jura Krakowsko-Częstochowska), uzdrowiska (Świeradów, Czerniawa, Busko- Zdrój, Kołobrzeg, Kamień Pomorski, Świnoujście), bogata oferta gmin i subregionów zachodniopomorskich (30 stoisk), atrakcje turystyczne z Niemiec (m.in. uzdrowisko Bad Saarow, oceanarium Stralsund, Tropical Island, Nationalpark-Zentrum z Sassnitz), atrakcje przygraniczne (Pasewalk, Eggesin, Torgelow, ZOO w Ueckermünde), berlińskie porty lotnicze, żegluga pasażerska (Unity Line, Polska Żegluga Bałtycka, Kołobrzeska Żegluga Pasażerska), biura podróży (wycieczki, noclegi, przewozy, atrakcje w Polsce i zagranicą), hotele, resorty, pola golfowe z Polski i Niemiec, wydawnictwa turystyczne: przewodniki, mapki, informatory.

Na tarasie przy Wałach Chrobrego prezentowało się jedenaście województw, oferując wyjątkowe specjały kulinarne do próbowania i kupna. Na tegorocznym Pikniku można było spróbować m.in. Piernikowych Chatek znad Mrogi, Nadwarciańskiego Chrzanu Po Staropolsku, Kwasu Chlebowego, Ogórka Kwaszonego Spod Wielunia, Krajanki, Kołocza Śląskiego, Kapusty Kiszonej z Bobrowy, Sękacza Mazurskiego i wielu innych krajowych delicji. Organizatorami wydarzenia były: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.

Wydanie: 2/2011, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail