Biura podróży w internecie

rt_2011_06-10.jpgJeszcze kilkanaście lat temu aby kupić wycieczkę, klienci wertowali przy stoliku w biurze podróży niezbyt atrakcyjne katalogi, a o ofercie dowiadywali się z prostych ogłoszeń w gazetach albo… na słupach ogłoszeniowych na ulicach. Rezerwacji dokonywało się używając telefonów lub faksów, a płatności oczywiście w gotówce, przewożonej w skarpetach, autokarowych skrytkach czy walizkach.


Obecnie spośród działających w Polsce ponad 3 tysięcy biur podróży, niemal wszystkie prezentują swoją ofertę w internecie. Najpotężniejsze z nich – jak np. Rainbow Tours, Itaka, Triada, TUI czy Neckermann sprzedają wycieczki równolegle w internecie oraz w biurach. Inne wybrały działalność wyłącznie w internetowej sieci – np. Wakacje.pl, Traveliada.pl, Easygo.pl i – trzeba przyznać – często bardziej niż tradycyjne firmy dbają o atrakcyjność swoich stron. Są też przykłady, gdy firma działająca początkowo wyłącznie w internecie – tak jak Travelplanet.pl otwiera punkty obsługi klienta (w tym przypadku w wielkich centrach handlowych), gdzie w klasyczny sposób przedstawia i sprzedaje swoją ofertę.


Statystyka mówi: tak

O tym, że warto rozwijać się w internecie przekonują dane statystyczne: z tej formy komunikowania się i zdobywania informacji korzysta już 55 procent Polaków. Nasza sieć rozwija się dynamicznie i np. liczba zarejestrowanych domen z końcówką .pl przekroczyła 2 miliony. Pod tym względem zajmujemy wysokie piąte miejsce w Europie. W polskiej sieci działa ponad 10 tysięcy sklepów internetowych. Jeśli dodać do tego, że kupuje w nich aż 85 proc. nastolatków – jest pewne, że ta forma sprzedaży będzie się rozwijać dynamicznie. Młodzi ludzie nie mają oporów przed szukaniem informacji w sieci i robieniem za jej pośrednictwem zakupów. Według badań socjologicznych TNS OBOP już ponad połowa Polaków szuka w sieci informacji o możliwych miejscach wypoczynku, z czego około jednej trzeciej obdarza je znacznym zaufaniem. Dla porównania – książki i przewodniki za wiarygodne źródło przyjmuje tylko ok. 20 procent badanych.


Inne a podobne

Strony internetowe biur podróży różnią się ze sobą, choć… paradoksalnie zaczyna je łączyć coraz więcej. Roboczo można je podzielić na takie, które zajmują się wyszukiwaniem pakietów wyjazdowych (danej firmy lub jako agent) oraz...

Wydanie: 2/2011, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail