Pielgrzym ma swoje wymagania

Turystyka pielgrzymkowa w tym roku przeżywała boom na początku maja , przy okazji beatyfikacji Jana Pawła II. Niektórzy twierdzą, że to wyczerpie zainteresowanie Włochami na ten rok. Organizatorzy liczą jednak, że pielgrzymi nie zawiodą na innych kierunkach, chociażby w Ziemi Świętej.

rt_2011_07-16.jpg

Pielgrzymki to nie jest turystyka masowa, jak wyjazdy na wczasy w Egipcie czy Turcji. Ale na pewno są na trwałe wpisane w turystykę polską i w naszym kraju zawsze znajdą odbiorców. – Polacy są wierni Kościołowi, silny jest u nas kult maryjny, turystyki pielgrzymkowej nie można więc nazwać całkowitą niszą. Choć w porównaniu do całości wyjazdów turystycznych nie jest to zbyt duży rynek – uważa Adam Zieliński, prezes biura turystyczno – pielgrzymkowego Frater.


Starania o klienta

Liderzy tego rynku rocznie wysyłają tysiące klientów. – To podstawowy segment naszej działalności. Rocznie z naszym biurem na pielgrzymki wyjeżdża 10 tysięcy osób – mówi Marcin Szklarski, prezes zarządu biura podroży Orlando Travel. – Część organizatorów twierdzi, że zainteresowanie pielgrzymkami spada. Ale my utrzymujemy wzrost. Jednak coraz trudniej zdobyć klienta, trzeba na to poświęcić więcej czasu niż przy turystyce masowej. Z drugiej strony biur naprawdę wyspecjalizowanych w organizowaniu pielgrzymek nie jest wiele. Co do wymagań uczestników wyjazdów pielgrzymkowych, to według Michała Trubacza z lubelskiego biura Watra Travel: − Klienci oczekują głównie komfortu i bezpieczeństwa, co zapewnia nasze biuro podczas każdej wycieczki. Ważną kwestią wymaganą przez turystów jest bogaty program imprezy, który spełniłby ich oczekiwania, dobra organizacja, a także wysokie kompetencje i doskonałe przygotowanie merytoryczne pilota. Dlatego na tych punktach skupiamy się najbardziej. Z kolei prezes biura Frater uważa, że trend pielgrzymkowy jednak jest spadkowy. – Patrzę na to przez pryzmat własnej firmy. Pielgrzymki to 50 proc. naszej oferty. Ich udział w całości obrotów raczej spada – przyznaje Adam Zieliński. Nie bez znaczenia jest ogólna trudna sytuacja ekonomiczna. Pielgrzymi to najczęściej osoby w wieku średnim lub okołoemerytalnym, dla których taki wyjazd wiąże się z dużym wydatkiem i często długim oszczędzaniem. – Koszty życia wzrosły, uposażenia emerytów nie, więc ich realna siła nabywcza maleje – dodaje prezes biura Frater.


Grupowi i indywidualni

Koszt pielgrzymki wcale nie jest mały. Bo też niemałe są wymagania klientów. – Od paru dobrych lat standardem są bardzo dobre hotele, trzy-, czterogwiazdkowe, blisko odwiedzanych sanktuariów – mówi Marcin Szklarski. Do tego dobre posiłki. Jeśli wyjazd jest autokarowy, autobus też musi być na odpowiednim poziomie. Klimatyzacja to oczywistość. Klient oczekuje też specjalnej atmosfery. Bo jedzie głównie po przeżycia duchowe, a nie tylko po to, aby zwiedzać zabytki. Choć tych ostatnich, także nie związanych z religią, nie omija się po drodze. Dlatego ważny jest pilot, wyspecjalizowany w turystyce pielgrzymkowej, z zasobem wiedzy nie tylko historycznej, ale też religijnej.


Wydanie: 3/2011, RAPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail