Niszowe znaczy dobre

rt_2011_09-36.jpgCoraz częściej biura tury styczne w „walce ”o klient a rozszerzają swoją ofertę o niestandardowe pro pozycje . Pojawiają się wycieczki tematyczne, kulinarne, śladami wielkich ludzi.

Niszowość zaczyna w turystyce nie tylko być modna, ale i opłacająca. Jak podkreśla Majka Szura z kieleckiego biura Polka Travel: – W niedalekiej przyszłości małe biura muszą się wyspecjalizować albo staną się tylko agencjami wielkich touroperatorów stąd, oprócz wyjazdów egzotycznych do Amazonii czy do Patagonii, nasza oferta wyjazdów tematycznych jak: kulinarne, taneczne czy też projekt „metamorfozy”. Pomysł narodził się z potrzeby wniesienia ożywczej atmosfery do standardowych city-breaków ograniczających się do wizyt w galeriach i muzeach. Trzon firmy tworzą cztery kobiety, które kreują programy imprez, na jakie same chciałyby pojechać. Mam szczęście do współpracowników. To osoby z prawdziwą pasją podróżowania, dlatego tworzą programy niebanalne i niekonwencjonalne.


Obserwujemy trendy i zmiany na zachodzie Europy. Tamtejsi klienci skłaniają się coraz bardziej ku wyjazdom tematycznym, tworzą się grupy koneserów, grupy pasjonatów danego rodzaju podróży. Wiele osób było już w tak wielu miejscach, że szukają odmiany od standardowego zwiedzania. Klientów cieszy, że mogą coś zobaczyć „z innej perspektywy”, że uwzględnia się ich zamiłowania. W latach 90. goniliśmy od zabytku do zabytku, aby jak najwięcej zobaczyć, dzisiaj stać nas na spokojniejsze tempo zwiedzania, na delektowanie się klimatem danego miejsca, uwzględniamy to, że ktoś lubi smakować lokalne specjały, a kto inny tańczyć. Na nasze pytanie: Kim są klienci decydujący się na tego typu wyjazdy? – Majka Szura odpowiada: – Głównie to kobiety przedsiębiorcze, mające własny biznes, chcące spędzić odmiennie weekend, chętnie korzystając przy okazji z rady profesjonalistów, aby coś udoskonalić, choć głównie pobawić się w fajnym, babskim gronie.


W dużej mierze to grupy zamknięte, stricte incentiwowe. W wielu przedsiębiorstwach kobiety piastują kluczowe stanowiska i na wyjazd firmowy mają zaprosić właśnie kobiety. Wtedy wybierają wyjazdy taneczne albo metamorfozy. Stawiamy na nowe pomysły, na turystykę niszową oraz na jakość, ciekawy program, dobre świadczenia, posiłki, które nie tylko zaspokoją głód, ale są elementem poznania kraju i kultury. I tak powstają wyjazdy połączone z kursem tańca, grą terenową opartą na...

Wydanie: 4/2011, TRENDY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail