Czy targi turystyczne są w Polsce potrzebne?

rt_2011_08-73.jpgPrzeszkadza mi liczba targów

Targi zawsze były miejscem spotkania branży turystycznej, miejscem, gdzie można pokazać najnowsze oferty indywidualnemu turyście a także zapromować się na danym rynku. Uważam, że takie spotkania nadal są potrzebne, zarówno branży, jak i konsumentom. Zastanawiam się tylko, czy ta istniejąca do tej pory forma nie jest przeżytkiem. Czy my, wystawcy, sprzedający ofertę nie powinniśmy bardziej wyjść do klienta indywidualnego niż on do nas. Poza tym wydaje mi się, że klient indywidualny trochę jest już znużony tradycyjną formułą targów. Oczekuje więcej rozrywki, degustacji potraw regionalnych – tego wciąż jest za mało. Zastanawiam się też, czy dla biur podróży, od zwykłych konferencji prasowych nie lepsze są tematyczne workshopy z przygotowanymi na miarę potrzeb pakietami? Jeśli chodzi o targi w Polsce to czasami przeszkadza mi liczba imprez targowych, które są organizowane na terenie kraju. Co gorsza, niektóre z nich są bardziej przeciętnymi bazarami niż targami z prawdziwego zdarzenia. Takie pseudo-imprezy targowe obniżają bardzo poziom i co więcej zniechęcają klientów indywidualnych do odwiedzania targów turystycznych.

Ivana Blikova,
Dyrektor CzechToursim w Warszawie (stoiska Czech należą od lat do największych na targach w Warszawie i Poznaniu)



Targi muszą ewoluować
rt_2011_08-70.jpg
Targi turystyczne to wielkie święto, na które wszyscy czekają. Na przykład goście naszych targów w Gdańsku nie wyobrażają sobie rozpoczęcia sezonu bez tej imprezy. Targi są potrzebne, bo nikt przecież nie jest w stanie wertować tysiąca internetowych stron, a tu na targach, jak w pigułce mamy wszystkie atrakcje. Targi są w stanie przekazać atmosferę, zapach i smak tych miejsc. Człowiek z innego kraju, regionu może nas zauroczyć i przekonać do przyjazdu do siebie. Góral, który mówi piękną gwarą i częstuje kwaśnicą − takiemu zaproszeniu trudno odmówić. Prześliczna dziewczyna ze Słowacji opowiadająca o urokach miasta, w którym sie urodziła − jak nie skorzystać z jej zaproszenia. Targi pokazują turystom nowe kierunki, których nie znali, nowe formy aktywnego spędzania czasu. Wielu gości naszych targów w Gdańsku zainteresowało się w tym roku nordic walking, mogli oni skorzystać z krótkich kursów. A dla samej branży targi to jedyna możliwość spotkania się w jednym miejscu, odświeżenia kontaktów, nawiązania nowych, podpatrywania nowości u konkurencji w miłej, towarzyskiej atmosferze! Najważniejszym i najbardziej efektywnym jest spotkanie twarzą w twarz. Targi turystyczne muszą też ewoluować, szukać nowych tematów, obserwować bacznie rynek, by mile zaskoczyć swoich gości. Stąd nasz nowy pomysł na Salon Podróży Romantycznych Travel & Love − to coraz bogatsza oferta w Polsce i na świecie.


Dorota Solochewicz
Dyrektor Projektu Gdańskie Targi Turystyczne GTT (GTT są czwartymi pod względem wielkości targami...

Wydanie: 5/2011, KRYTYCZNYM OKIEM
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail