Kryzys omija rynek wynajmu samolotów

Z analizy obecnej sytuacji dokonanej przez firmę Airtaxi, najstarszego polskiego brokera
czarterów lotniczych, wynika, że ilość lotów czarterowych, zamawianych w różnych
sektorach, systematycznie wzrasta, co wynika z dość dobrej koniunktury wśród małych
i średnich firm.



Polska jest zieloną wyspą, jeśli chodzi o biznes, a co za tym idzie korzystanie
z prywatnych samolotów – mówi Krzysztof Maruszewski, prezes spółki Airtaxi. – Nasi
przedsiębiorcy cenią swój czas, a okres kryzysu nie zmienia ich planów. Bardzo częsta jest
sytuacja, że musimy zamawiać dla naszych klientów samoloty od zagranicznych operatorów,
ponieważ na krajowym rynku wszystkie samoloty są wynajęte – dodaje.
Biznes w Polsce rozwija się i otwiera na nowe, intratne kontakty z firmami zagranicznymi.
Branża wynajmu samolotów obejmuje różnego typu samolotów poczynając od niewielkich
samolotów jednosilnikowych po ogromne maszyny pasażerskie czy cargo.


Dość popularne
są również śmigłowce, które mogą lądować w dowolnym miejscu, niekoniecznie na
lotnisku. Taki środek transportu oprócz prestiżu daje również bardzo dużą oszczędność
czasu. W ciągu jednego dnia można odwiedzić kilka miast i odbyć kilka spotkań, co ani
samochodem ani pociągiem nie byłoby możliwe. Wykorzystywanie małych samolotów
do transportu kluczowych osób w firmie jest ekonomiczne przy 30-50 godzinach lotu
miesięcznie. Koszty zakupu niewielkiego samolotu to od 200 tysięcy do miliona złotych.
Z kolei koszty korzystania z samolotu to parę tysięcy złotych miesięcznie. Koszt paliwa za
godzinę lotu to kilkaset złotych.

Wydanie: 7/2011, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail