Wakacje jak kromka chleba

Z Bożeną Garbińską, wiceprezes Travelplanet , notowanego na warszawskiej giełdzie największego agenta sprzedaży oferty turystycznej w Polsce rozmawia Wacław Rogut.


rt_2011_11-126.jpg


Jak wydarzenia w państwach arabskich wpłynęły na wakacyjne decyzje Polaków?


Konsekwencje były do przewidzenia, ale nie do końca. Polscy turyści poważnie przestraszyli się rewolucji w Egipcie i w Tunezji. Z naszych danych – a jesteśmy największym agentem sprzedaży w Polsce, a więc w dużym stopniu odzwierciedleniem polskiego rynku turystycznego – wynika, że wyjazdy do Egiptu spadły o 1/5. Jeszcze bardziej ucierpieli tunezyjscy hotelarze – do tego kraju wyjechało ponad 42 proc. mniej Polaków niż rok wcześniej. Co ciekawe, w przypadku Tunezji i Egiptu ceny wakacji nie obniżyły się. Właściciele hoteli po kryzysie chcieli odrobić straty, turyści liczyli na bonus za ryzyko, którego nie było.



W tym kontekście statystyki Travelplanet pokazują, że popularność Grecji, z której dochodziły informacje o strajkach transportu, służb publicznych i zamieszkach jest zaskakująca.

O ile do nietarganej żadnymi konfliktami i zbliżonej kulturowo do krajów arabskich Turcji zdecydowało się wyjechać ok. 8 proc. więcej Polaków, to do Grecji aż o 15,4 proc. Choć największy wzrost wyjazdów zanotowaliśmy w przypadku Hiszpanii – ponad 36 proc. oraz Bułgarii –- 28 proc., to Grecja była tego lata liderem pod względem liczby sprzedanych wycieczek. Nasze dane pokazują wyraźnie, że strach przed rewolucją miał znacznie większe oczy niż przed kryzysem finansowym.


Czy wyniki Travelplanet po sezonie letnim pokazały jak zmieniają się inne preferencje polskich turystów?

Generalny wniosek, jaki wyciągam z naszych statystyk: jeździmy więcej, planujmy wyjazdy bardzo wcześnie i wolimy wyższy standard – częściej wybieramy hotel 4-5 gwiazdkowy, za to spada zainteresowanie tymi z 3 i mniej gwiazdkami. Dane są wymowne, bo 45 procent naszych klientów rezerwuje pobyt w hotelach czterogwiazdkowych. Zaś 15 proc. klientów Travelplanet...

Wydanie: 7/2011, WYWIAD
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail