Na północy marazm, na południu boom

Według najnowszego ITB World Travel Trends Report, w 2011
roku rynek turystyki w Ameryce Południowej rozwijał się bardzo
prężnie. Działo się tak m.in. dzięki dynamicznemu wzrostowi
gospodarczemu Brazylii czy Argentyny. W efekcie zanotowano
dwucyfrowy wzrost zarówno w segmencie przyjazdów,
jak i wyjazdów.



W przeciwieństwie do wielu innych rynków
w Ameryce Południowej trwa turystyczny boom. Nawet jeśli
wzrosty w tym roku nie były tak dynamiczne jak w latach poprzednich.
W ciągu ośmiu miesięcy tego roku liczba zagranicznych
wyjazdów mieszkańców Ameryki Południowej wzrosła
o 15 proc. Prym wiodą tutaj Brazylijczycy. Dzięki bogaceniu się
tego społeczeństwa oraz podnoszeniu się poziomu wykształcenia
w ubiegłym roku liczba wyjazdów zagranicznych Brazylijczyków
wzrosła o 45 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Również
ruch turystyczny do tej części świata wzrósł w ciągu ostatnich
ośmiu miesięcy. Wzrost ten wyniósł 13 proc., podczas gdy na
Karaibach i w Ameryce Środkowej wzrost ten wynosił ledwie
4 proc.


Zupełnie inaczej wyglądało to na rynku w USA. Podczas
ostatnich ośmiu miesięcy liczba przyjazdów wzrosła tylko
o 3 proc., w porównaniu z 7 proc. w 2010 roku, podczas gdy
poziom wyjazdów zagranicznych Amerykanów pozostał na
poziomie tego z roku 2010.
W przypadku tego trendu wpływ miał kryzys w USA, który
części mieszkańców uniemożliwił podróże, innych zaś skutecznie
zniechęcił. W związku z tym coraz więcej Amerykanów to tzw
„Staycationers”, którzy podczas wakacji pozostają w domu lub
organizują wypoczynek w kraju. Tylko 23 proc. obywateli USA
zamierza podjąć kolejne wyjazdy za granicę w przyszłym roku,
28 proc. będzie podróżować na krótki dystans mniej, a 23 proc.
nie planuje w ogóle wyjechać. Natomiast rynek turystyki przyjazdowej
w USA – według prognoz – w przyszłym roku zanotuje
jedynie niewielki wzrost.

Wydanie: 9/2011, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail