Armator mniej wiarygodny…

Poziom rezerwacji rejsów na dużych wycieczkowcach może
ulec osłabieniu w wyniku katastrofy statku Costa Concordia. Orzekli
specjaliści z agencji ratingowej Standard & Poor, obniżając wiarygodność
kredytową firmy Carnival Corporation & plc, która jest firmą
matką Costa Crociere – armatora pechowego statku. A to zdaniem
ekspertów zmniejsza wiarygodność kredytową firmy. Jednocześnie
S&P nie zmieniła oceny największych rywali Carnival Corporation
– Royal Caribbean Cruises i Norwegian Cruise Line.



W ocenie opublikowanej
przez londyńską giełdę uznano, że niekorzystny jest fakt,
że zdarzenie miało miejsce na samym początku sezonu. W związku
z tym skorygowano perspektywy dla tego rynku.


Dotychczasowe
prognozy zakładały minimalny wzrost przychodów netto przy niewielkim
spadku kosztów, co miało podnieść ogólną rentowność
sektora. „Musimy rozważyć scenariusz, w którym rentowność netto
przychodów spadnie o 3% w 2012 r. podczas gdy dotychczas oczekiwano
niskiego jednocyfrowego wzrostu dla każdego operatora.”
– głosi komunikat. Jednocześnie przedstawiciele agencji zapowiedzieli
uważne badanie dalszych trendów rezerwacji i przyjęcie jeszcze
ostrożniejszych założeń.


Oceniając sytuację Carnival Corporation
stwierdzono, że poza dużymi kosztami związanymi z utratą statku
firma poniesie również straty związane ze zmianą i częściowym
zwrotem pieniędzy za przyjęte rezerwacje na rejsy tym statkiem.
Ponadto do listy kosztów dojdą wydatki związane z wyjaśnieniem
przyczyn katastrofy oraz odbudowy reputacji firmy. Obecnie trudno
jest jeszcze ocenić, w jakim stopniu to wydarzenie wpłynie na cały
sektor rejsów wycieczkowych, a zdaniem S&P może mieć negatywne
skutki również dla innych marek.

Wydanie: 8/2011, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail