Green events – organizacja wydarzeń z troską o środowisko

Grzegorz Gołoś, trener konsultant, doradca i autor związany z grupą ekspercką CSV. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń dla branży turystycznej oraz sektora HoReCa, a także warsztatów w obszarze rozwoju osobistego i zawodowego. (m.in. obsługa klienta, techniki sprzedaży, marketing, promocja i pr, teambuildingi inne). www.csv.info.pl

Ekologia jest w modzie ! Z jednej strony wypada się cieszyć, bo to przecież dobry trend, który przynosi wiele korzyści środowisku. Z drugiej strony jednak rodzi się pytanie, ile osób ta moda obejmuje i jak długo się utrzyma?

Czy Ty jesteś eko? Czy być eko będzie tak samo na topie za rok, dwa, czy pięć lat? To są dobre pytania... Z odpowiedziami może być różnie, ale to przecież my sami ich udzielimy. Chyba właśnie dlatego nie bardzo przepadam za modą, bo ona zawsze nagle przychodzi, a potem tak samo nagle odchodzi. Szczerze mówiąc (a raczej pisząc) wolałbym, żeby to co dobre pozostawało na dłużej, a najlepiej na zawsze. Szczególnie w tym przypadku.


Społecznie i na zielono

Trendy proekologiczne nie ominęły też oczywiście biznesu, a troska o ochronę środowiska oraz działania zgodne ze społeczną odpowiedzialnością (CSR – Corporate Social Responsibility) na stałe wpisały się w strategie działalności wielu firm. W wielu przypadkach dotyczy to także organizacji wszelkiego typu eventów / wydarzeń. Z pewnością ten fakt powinien cieszyć i cieszy. Ciekawą rzecz zauważa prof. Kazimierz Krzysztofek, socjolog ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej: „Jeszcze do niedawna była moda na wyjazdy integracyjne w atrakcyjne miejsca w Polsce. Firmy wynajmowały całe hotele, a pracownicy uczestniczyli w zabawach. Tylko że to były tzw. działania zamknięte, które nic nie przynosiły firmie na zewnątrz. Pracownicy pobawili się na gokartach, postrzelali, grając w paintball, czy pospacerowali po górach, a po weekendzie wracali do pracy. Teraz dochodzi zupełnie nowy element. Jest nim ekologia, która została wykreowana w naszym kraju na wartość pozytywną. W ten sposób firmy chcą się zakorzenić w lokalnej społeczności. To jest taki trend pokazujący, że nie odrywamy się od podłoża i nie wędrujemy po świecie za kapitałem. Widzi to lokalna społeczność, która zaczyna doceniać firmę. Pozytywny rozgłos takiej integracji przynosi również społeczna odpowiedzialność biznesu, jaką stosuje firma. Nośność ekologii robi tu wspaniały PR, na którym firma zbija dodatkowe punkty”.


Wydanie: 8/2011, MARKETING
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail