Neckermann – dobre wyniki przedsprzedaży Lata 2012

Neckermann kończy dwa pierwsze miesiące sprzedaży letniej
oferty z bardzo dobrym wynikiem. W porównaniu z analogicznym
okresem ubiegłego roku, biuro podróży odnotowuje 21%
wzrost sprzedaży oferty lotniczej. Dane te nie wliczają liczby
miejsc w samolotach odsprzedawanych innym touroperatorom,
co stanowi ważny czynnik wzrostu zawyżający wskaźniki innych
firm turystycznych.



Wyniki wyraźnie wskazują na wzrost udziału
Neckermanna na rynku lotniczej turystyki wyjazdowej. Według
raportu opublikowanego w dniu 7.02.2012 przez Polski Związek
Organizatorów Turystyki, skumulowana sprzedaż oferty lotniczej
całego rynku w stosunku do roku poprzedniego wzrosła w tym
czasie zaledwie o 2,7%. – Wyniki przedsprzedaży letniej oferty
są dla nas bardzo obiecujące – mówi Jacek Dąbrowski, Dyrektor
Produktu Neckermann Polska. – Liczne nowości, większe
sprofilowanie oferty, a także skuteczna polityka cenowa, dają
oczekiwane rezultaty. – dodaje.


W okresie przedsprzedaży najczęściej
wybieranymi kierunkami były: Turcja, Grecja, Hiszpania
i Bułgaria. Turcja i Bułgaria to destynacje, które osiągnęły najwyższe
wzrosty sprzedaży w porównaniu do roku poprzedniego. Letnia
oferta Neckermanna to blisko 100 kierunków i 1500 hoteli, które
biuro podróży prezentuje na łamach 6 katalogów. Klienci mogą
wylecieć na wakacje z 10 lotnisk w Polsce, w tym po raz pierwszy
ze Szczecina i Rzeszowa.


Ze statystyk biura podróży wynika, iż
wczesna rezerwacja wyjazdów jest szczególnie popularna wśród
rodzin. Ponad 59 % rezerwacji w okresie przedsprzedaży to
wyjazdy rodzinne, w tym przede wszystkim z nowego katalogu
„Rodzinne wakacje”. - Specjalny katalog z wyselekcjonowaną ofertą
dla rodzin okazał się strzałem w dziesiątkę – podsumowuje Jacek
Dąbrowski. - Absolutnym hitem sprzedaży, będącym zarazem
nowością na rynku jest prezentowana w nim aquamania, czyli hotele
z parkami wodnymi. – dodaje. W sezonie Lato 2012 Neckermann
jest także bardziej konkurencyjny cenowo. To wynik nowej strategii
obejmującej bezpośredni zakup miejsc lotniczych – wcześniej biuro
podróży korzystało z pośrednictwa brokera lotniczego - a także
własne kontraktowanie hoteli. Jedną z istotnych zmian organizacyjnych
było powołanie managera do spraw kontraktowania hoteli,
który na bieżąco renegocjuje ich ceny, tak aby były jak najbardziej
korzystne dla polskich klientów. Dzięki temu, mimo znaczących
wzrostów cen ropy naftowej i kursów walut w stosunku do roku
poprzedniego, ceny wycieczek nie zmieniły się, a w hotelach
najczęściej wybieranych przez klientów są niższe.


Atutem oferty
Neckermanna jest też wyróżniająca go na rynku bezpłatna gwarancja
niezmiennej ceny. Neckermann stawia na szerszą komunikację
z siecią sprzedaży. W styczniu br. uruchomił nowe narządzie tzw.
webinarium, czyli spotkania z biurami przez internet. Touroperator
intensywnie rozwija sieć salonów a marka Neckermann nieustannie
przyciąga franczyzobiorców. Tylko w ostatnim półroczu touroperator
otworzył 12 nowych biur, zwiększając sieć salonów firmowych
do 70. W roku 2011 obroty Neckermanna wzrosły o około 11
proc. i wyniosły 264,1 mln złotych. Jako jeden z nielicznych touroperatorów
na rynku polskim zakończył rok z dodatnim wynikiem
finansowym. - W roku 2011 wzrosły nam także kapitały własne
do poziomu 37,7 mln zł i możemy pochwalić się najwyższym na
rynku wskaźnikiem ich relacji do przychodów, który wynosi 14,3%.



Wskaźnik ten świadczy o stabilności i bezpieczeństwie działania
biura – podsumowuje Dąbrowski.
W 2012 r. Neckermann Polska został uznany za jedną z najsilniejszych
marek na polskim rynku po raz kolejny zdobywając
prestiżowy tytuł Superbrand.

Wydanie: 10/2011, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail