Podróże kontra telewizor…

Do turystyki trzeba wychowywać. Niestety, nie jest z tym w Polsce
dobrze. Dlatego warto popierać wszelkie inicjatywy, które mają na celu
popularyzację spędzania wolnego czasu poza domem, a więc w podróżach,
zarówno tych małych, jak i dalekich. Z taką inicjatywa wystąpiła portal
ZnaneNieznane.pl. organizując akcję „Podróże kontra telewizor”. –
Podczas prac nad portalem zauważyliśmy, że młodzi rodzice bardzo rzadko
decydują się na podróżowanie razem z dziećmi. W natłoku codziennych
zajęć dopuszczamy do tego, że to telewizja i komputery stają się głównym
oknem na świat dla naszych pociech. A przecież nowe krajobrazy i emocje,
jakie wiążą się z podróżowaniem to szansa
na lepszy rozwój dzieci – przekonuje Justyna Wojciechowska, redaktor
naczelna portalu ZnaneNieznane.pl. Dzieci
spędzają 3 godziny i 43 minuty przed telewizorem w soboty, natomiast ich
rodzice przez weekend przeznaczają na
to aż 10 godzin i 46 minut. Wspólne oglądanie telewizji nie utrwala
więzi rodzinnych, a poznawanie świata przez
ekran telewizora jest mało rozwijające. Podróże kontra telewizor to
społeczna inicjatywa, której celem jest zachęcenie
rodziców do aktywnego spędzania czasu ze swoimi pociechami. Akcja miała
na celu nagłośnienie oraz wyeksponowanie
problemu dzieci, które większość wolnego czasu spędzają w domu. Start
kampanii poruszył Świdnicę, w której
tak naprawdę wszystko się zaczęło. Na 30-metrowym płótnie swoje dłonie
odcisnęły – w geście poparcia – tysiące
osób, pobijając przy okazji rekord „najdłuższej inicjatywy
społecznościowej”. Nowe prawo dzieci zyskało również
poparcie osób znanych, m.in. Edyty Jungowskiej,
Katarzyny Pakosińskiej, Grzegorza Miecugowa, Beaty
Tadli, Ani Świątczak, Ewy Szabatin, Kasi Figury.
Ambasadorem prawa do soboty bez telewizora
i do weekendów spędzanych z rodzicami został
podróżnik Marek Kamiński. Patronat nad akcją objął
Rzecznik Praw Dziecka, Marek Michalak. Pod apelem
o ustanowienie nowych praw dziecka podpisało się
już 12 tysięcy osób. Akcja prowadzona przez portal
ZnaneNieznane.pl zwróciła uwagę mediów na realny
problem i, co najważniejsze, uświadomiła wielu
rodzicom jak ważny jest czas spędzony z dziećmi.
Akcja otrzymała nominację do nagrody TRAVELLERY
2011 w kategorii: społeczna inicjatywa roku.

Wydanie: 10/2011, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail