Czas na stworzenie wzorcowej umowy o imprezę turystyczną

Przedsiębiorcy zawierają stałe postanowienia umowne jednakowe dla wszystkich konsumentów. Oznacza to, że klienci nie mają możliwości pełnego i nieograniczonego negocjowania wszystkich postanowień umowy, kształtowania ich treści w drodze porozumienia z organizatorami imprez turystycznych.

Tak sformułowane umowy uznaje się za typowy wzorzec umowny w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Szczególne znaczenie w stosunkach pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami usług turystycznych mają ogólne warunki uczestnictwa, które stanowią integralną część umowy i określają m.in. warunki zawarcia umowy, rezygnacje z imprezy, obowiązki uczestników imprezy, itd. Znaczna część warunków uczestnictwa zawiera postanowienia, które mogą nosić znamiona klauzul niedozwolonych w rozumieniu kodeksu cywilnego. Biura podróży, które zamieściły w swoich umowach lub ogólnych warunkach uczestnictwa w imprezach turystycznych postanowienia łamiące prawa konsumentów, powinny je przeredagować lub usunąć. Jeśli umowa zawiera niedozwolone zapisy umowne, to i tak nie będą one wiązać konsumenta z mocy samego prawa – jeżeli na ich skutek jego prawa i obowiązki będą kształtować się w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami i rażąco naruszać jego interesy. Jeśli biuro podróży nie wyrazi zgody na wyłączenie tych postanowień z umowy, wówczas konsument może wystąpić na drogę sadową.


Wygórowane kary umowne

Zastrzeżenie kary umownej za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy jest oczywiście dopuszczalne przez prawo. W przepisach nie ma jednak określonego sposobu naliczania takiej kary. Tę właśnie furtkę wykorzystują przedsiębiorcy, którzy w zbyt dotkliwy i rażący sposób karzą swoich klientów za odstąpienie od zawartej umowy. Wskazówką dla przedsiębiorców przy...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail