Komu ufają Polacy

Wyniki 13. edycji badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest pokazują, że Polacy tracą zaufanie do pracowników biur podróży.

Spośród organizatorów turystyki największym zaufaniem darzymy biuro podróży Itaka. Jedynie 25 proc. Polaków ma zaufanie do pracowników biur podróży. W porównaniu do 2012 roku zaufanie do przedstawicieli tej profesji spadło w naszym kraju aż o 7 proc. i jest najniższe wśród państw, które wzięły udział w 13. edycji badania European Trusted Brands. Średnio w Europie agentom biur podróży ufa 36 proc. ankietowanych. Najmniejsze zaufanie – poza Polakami − wykazują Rosjanie (26 proc.), Francuzi (27 proc.) oraz Czesi (29 proc.). Największy kredyt zaufania agenci biur podróży otrzymali w Finlandii (64 proc.) oraz Szwajcarii (56 proc.).

2013-06-07

– Liczne upadki biur podróży w ostatnich latach nie zniechęciły Polaków do zagranicznych wyjazdów, zmieniły natomiast kryteria, jakimi kierują się, wybierając organizatora swoich wakacji. Klientów w coraz większym stopniu przyciągają biura z tradycją i renomą, nawet jeśli ceny w nich byłyby wyższe niż w setkach innych, mniej znanych i z krótszym stażem na rynku usług turystycznych. Pewność standardu i bezpieczeństwo powrotu zaczynają odgrywać istotniejszą rolę niż cena” – komentuje wyniki prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny. Złote Godło European Trusted Brands 2013 w kategorii Biuro podróży zdobyła Itaka, najbardziej godna zaufania marka w opinii 25 proc. ankietowanych. Rzadziej respondenci wskazywali markę TUI (8 proc.) oraz markę Neckermann (7 proc.). Marka Itaka została doceniona za jakość, stosunek wartości do ceny oraz silny wizerunek, dzięki czemu została również zwycięzcą Kryształowego Godła w tegorocznej edycji badania.

2013-06-08European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest miesięcznik Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia. Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji. W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

Wydanie: 12/2011, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail