Turyści spotkają się we Wrocławiu…

Wrocław niewątpliwie należy do tych miast w Polsce , które rozwijają się bardzo dynamicznie. Rozwój ten obejmuje również sferę turystyki. Trzeba przyznać, że miasto wraz z regionem starają się jak najlepiej spożytkować duży potencjał.

 



Strategia rozwoju turystyki dla Wrocławia na lata 2008–2013 zakłada między innymi stworzenie w stolicy Dolnego Śląska centrum spotkań i to szeroko rozumianych. Pojęcie to obejmuje więc zarówno turystykę kongresową i biznesową, jak i wszelkie imprezy kulturalne, które mogą do miasta ściągnąć turystów. „Wrocław – the Meeting Place” to hasło, które ma przyciągać mieszkańców, przedsiębiorców, naukowców i turystów. Trzeba przyznać, że takie postawienie sprawy w przypadku Wrocławia nie jest tylko pobożnym życzeniem, jak często bywa w strategiach innych miast, którym marzy się najazd bogatych biznesowych turystów. Pomysł ma swoje oparcie zarówno w położeniu miasta, jak i tradycji czy wreszcie infrastrukturze. Dużym atutem dla turystyki w ogóle, a turystyki spotkań szczególnie jest korzystna lokalizacja – położenie w trójkącie metropolii Berlin–Drezno–Praga, potencjalnych rynków przyjazdowych. Kolejnym atutem wyróżniającym na tle kraju jest to, że Wrocław jest jednym z miast w Polsce najlepiej skomunikowanych z europejską siecią autostrad. Jest to doskonała podstawa nie tylko dla turystyki biznesowej, ale i dla szeroko rozumianego „City Break”. Ofertę wzmacniają festiwale i imprezy mające wyrobioną już markę, zarówno w kraju, jak i na świecie. Charakterystyczny jest fakt, że najbardziej znany na świecie wrocławski obiekt architektoniczny, wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO to Hala Stulecia, a więc budynek przeznaczony – jak byśmy dziś powiedzieli – dla przemysłu spotkań.

 

Jest tu co zwiedzać..

Z danych statystycznych wynika, że Wrocław zajmuje czwarte miejsce wśród polskich miast pod względem liczby odwiedzających go turystów. Pomimo ogromnych zniszczeń, jakich doznało miasto podczas drugiej wojny światowej oraz nie zawsze przemyślanych działań po jej zakończeniu Wrocław posiada zabytki, którymi może się pochwalić. Niewątpliwą atrakcją jest wrocławski Rynek z gotyckim ratuszem. Innym charakterystycznym obiektem będącym jedną z ikon miasta jest Gmach...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail