Czy warto zapraszać?

Wyjazdy studyjne mające pokazać wybranej grupie największe atrakcje jakiegoś regionu stały się dziś jednym z ważnych narzędzi marketingowych.

 

Co i komu pokazać zależy przede wszystkim od tego jaki ma być efekt końcowy takiego wyjazdu. A cele jego organizacji mogą być bardzo różne. Wbrew pozorom tego typu wyjazdy nie są tylko domeną turystyki. Organizowane są w wielu gałęziach gospodarki by pokazać dobre praktyki czy konkretne rozwiązania. I tak do fabryki Opla w Gliwicach przywożono inżynierów z innych fabryk koncernu by zapoznali się z pracą stawianą innym jako wzór. W przypadku takich wyjazdów chodzi o pokazanie jak jakieś rozwiązanie działa w „środowisku naturalnym”. Jednak w przypadku turystyki wyjazdy mają to do siebie, że prezentują gotowy produkt. Są więc swoistymi „egzemplarzami testowymi”. Jak pokazują badania (np. prowadzone przez Meeting Professionals International), to właśnie study toury są najskuteczniejszymi narzędziami do promowania poszczególnych miejsc i regionów.

 
Wyjazdy studyjne (Study Tour) – jedna z podstawowych form promocji krajów i regionów, wśród zagranicznych partnerów biznesowych. Najczęściej są one organizowane przez Narodowe Organizacje Turystyczne lub ich regionalne oddziały. Można także skorzystać z wyjazdów studyjnych organizowanych przez stowarzyszenia turystyczne lub prywatne firmy. Różnią się od standartowych Study Tour-ów, pod kilkoma względami. Pierwszą podstawową różnicą jest to, iż uczestnicy są zobowiązani do pokrycia części kosztów, najczęściej związanych z przelotami. Jednak w tym przypadku organizatorzy zwykle dokładają wszelkich starań aby również i te koszty zminimalizować. O ile przeloty tam i z powrotem w przypadku ich obsługi przez wielkie światowe koncerny lotnicze nie podlegają negocjacji, to już wewnętrzne transfery obsługiwane przez regionalnych operatorów mogą i często są oferowane na bardzo preferencyjnych warunkach. Kolejną różnicą jest dobór uczestników. Odbywa się to na zasadzie nawiązanych wcześniej kontaktów np. podczas tragów turystycznych, workshop-ów oraz Road Show-ów. Firmy chcące zaistnieć ze swoją ofertą na nowych rynkach, po odbyciu kilku wizyt w danym kraju, przygotowują program wyjazdu studyjnego i oferują udział w nim konkretnym partnerom, którzy są zainteresowani nawiązaniem współpracy. Takie wyjazdy są często decydujące dla dalszej współpracy, dlatego też...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail