Podróże nie dla każdego

Niektóre kierunki, bez względu na sytuacje polityczną cieszą się powodzeniem wśród polskich turystów. Jednak jest grupa klientów, których nie interesują wyjazdy do Egiptu czy Grecji, ale w miejsca, gdzie trudno zobaczyć nie tylko innych turystów, ale często nie ma tam nawet hoteli.

 



 

Bez względu na motywacje którymi kierują się turyści wybierający nietypowe kierunki, jest to grupa wystarczająco liczna by zapewnić zajęcie biurom podróży wyspecjalizowanym w tego typu eskapadach. Na takie imprezy decydują się nie tylko indywidualni klienci, ale niekiedy również firmy. W tym ostatnim przypadku ze względu na cenę tak oryginalny incentive organizowany jest raczej dla kadry wyższego szczebla.

 

Jaki rynek

Trudno dokładnie oszacować jak wielu turystów wyjeżdża do nietypowych miejsc, czy raczej wybiera nietypowe trasy. Z badań Instytutu Turystyki wynika, że około 800 tys. Polaków wyjeżdżających za granicę obiera jako cel kraje wrzucone do pojemnego worka – inne. Pośród jadących w celach typowo turystycznych stanowią oni 28 proc. Ocenę wielkości tego rynku utrudnia również problem z dokładnym zdefiniowaniem co uznać, za wyjazd „nietypowy”. Jest wiele miejsc na świecie, do których udają się zarówno turyści oczekujący klasycznego wypoczynku i noclegów w pięciogwiazdkowym hotelu jak i ci żądni przygód, czy nietypowych wrażeń. Faktem jest, że ze względu na to, iż są to starannie przygotowane imprezy, korzystające zwykle z rejsów samolotami liniowymi jest to nisza dla małych biur podróży. Żaden duży touroperator nie będzie uruchamiał swojej machiny dla wysłania niewielkiej grupki na drugi koniec świata. Z drugiej strony, ze względu na unikalność programu imprezy te są o wiele bardziej rentowne niż typowe masowe imprezy allinclusive. Jednak to jest okupione licznymi problemami nie znanymi w „typowej” turystyce. Z tego powodu dobre zorganizowanie takiej imprezy wymaga dużego doświadczenia. Klienci wykupujący tego typu imprezy są gotowi zapłacić nawet duże kwoty w zamian za wymarzony lub poprostu niepowtarzalny wyjazd. Zgadzają się również na spartańskie warunki. Jednak to nie oznacza braku wymagań. Wręcz przeciwnie, ponieważ są to zwykle osoby mające bardzo...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail