Marka regionu. To możliwe?

Wzorem miast i gmin, także województwa starają się zbudować swoje regionalne marki. Tylko, czy istnieje realna szansa, aby zbudować spójną i wiarygodną markę dla tak niespójnego geograficznie i historycznie regionu jakim jest województwo w świetle aktualnie obowiązującego podziału administracyjnego?

 



 

Choć do grona województw posiadających już swoją strategię marki, dołączyło właśnie łódzkie, to wciąż trudno mi uwierzyć, że można zaprojektować, a następnie zbudować taką markę, która będzie autentyczna dla całego regionu. Markę, z ideami której będą identyfikować się mieszkańcy całego regionu. Wszyscy dokładnie pamiętamy, jak podczas ostatniej reformy administracyjnej wytyczane były granice województw i powiatów. Od historycznej, czy kulturalnej tradycji, ważniejsze były polityczne interesy. W wyniku czego, niemal w każdym województwie znajdziemy subregion, który do dziś kompletnie nie utożsamia się z resztą województwa. Mieszkańcy Łomży, wciąż nie czują się obywatelami Podlasia, osoby mieszkające w Rawie Mazowieckiej cały czas wspominają księcia mazowieckiego Siemowita, za czasów którego młode wówczas miasteczko zaczęło odgrywać znaczącą w regionie rolę (dziś na skraju województwa łódzkiego), natomiast mieszkańcom ziemi radomskiej, a szczególnie obszarów na południe od Radomia, historycznie i geograficznie dużo bliżej do Kielc i woj. świętokrzyskiego niż Warszawy i Mazowsza, w którym się znajdują.

 

Siła w różnorodności

Każdy, szanujący się strateg, jest wstanie wymyślić wspólną idee nawet dla najbardziej niespójnej marki. Niestety, obserwując to, co dzieje się na marketingowej mapie Polski, siła większości województw leży w… RÓŻNORODNOŚCI....


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail