Raport Travelplanet.pl – lato 2012

Polacy chętnie powracają do krajów, w których spędzili już wakacje, ale wypoczywają zdecydowanie bardziej luksusowo – takie wnioski przynosi analiza danych rezerwacyjnych, Travelplanet.pl.

 

 


 

Raport największego polskiego multiagenta, sprzedającego ofertę turystyczną zarówno w tradycyjny sposób jak i przez internet obejmuje dane za okres od 15 czerwca do 15 września. – Turyści powracają zwłaszcza to Egiptu i Tunezji – zauważa prezes Travelplanet.pl Jerzy Krawczyk. – Ale na popularności systematycznie zyskują wczasy w Bułgarii. Za to wyraźnie spadło zainteresowanie Grecją, gdzie nastąpił największy wzrost średniej ceny wycieczki.

 

Dokąd jeździmy?

10 najbardziej popularnych krajów (i kierunków w danym kraju):1. Egipt – 22,1 proc (Hurghada – 50,6 proc.) 2. Grecja – 20,6 proc. (Kreta – 43,6 proc.) 3. Turcja – 18,8 proc. (Riwiera Turecka – 57,2 proc.) 4. Hiszpania – 11,6 proc. (Wyspy Kanaryjskie – 40,6 proc.) 5. Tunezja – 9,3 proc. (Hammamet – 24,7 proc) 6. Bułgaria – 8,8 proc. (Słoneczny Brzeg – 62,7 proc.) 7. Chorwacja – 2,5 proc. (Dalmacja środkowa – 27,7 proc.) 8. Włochy – 1,6 proc. (Sycylia – 36,4 proc.) 9. Portugalia – 0,9 proc. (Algarve – 52,2 proc.) 10. Maroko – 0,8 proc. (Agadir – 47,3 proc.)

 


 

2011-2012: Wzrosty

1. Egipt – awans z 3. miejsca (wzrost udziału w sprzedaży z 14,5 do 22,1 proc.) 2. Tunezja – awans z 6. miejsca na 5. (wzrost udziału w sprzedaży z 7,9 do 9,3 proc.) 3. Chorwacja – awans z 8. miejsca na 7. (wzrost udziału w sprzedaży z 1,5 do 2,5 proc.) 4. Włochy – awans z 9. miejsca na 8. (wzrost udziału w sprzedaży z 1,1 do 1,6 proc.) 5. Bułgaria – co prawda spadła z 5. na 6. miejsce, ale przy wzroście udziału w sprzedaży z 8,3 do 8,8 proc.

 

2011-2012 Spadki

1. Grecja – spadek z 1. na 2. miejsce (spadek udziału w sprzedaży z 26,9 do 20,6 proc.) 2. Turcja – spadek z 2. na 3. miejsce (spadek udziału w sprzedaży z 21,8 do 18,8 proc.) 3. Portugalia – spadek z 7. na 9. miejsce (spadek udziału w sprzedaży z 1,7 do 0,8 proc.) 4. Hiszpania – bez zmian w rankingu (spadek udziału w sprzedaży z 12,9 do 11,6 proc.) 5. Maroko – bez zmian w rankingu (spadek udziału w sprzedaży z 1 do 0,8 proc.) Sprzedaż w okresie 15.06-15.09 w latach 2011 i 2012 jest niemal identyczna. Pierwsza dziesiątka najpopularniejszych wakacyjnych kierunków nie zmieniła się, a w pierwszej szóstce nastąpiły jedynie przetasowania przy nieznacznym spadku ogólnego udziału w sprzedaży – z 92,3 proc do 91,2 proc. I nie odbywa się to kosztem pozostałych krajów z pierwszej dziesiątki. Ich udział w sprzedaży wzrasta nieznacznie. (z 5,3 do 5,7 proc. a więc zaledwie o 0,4 pkt proc.) – Te 0,4 punktu procentowego obrazuje skłonność ogółu Polaków do spędzenia wakacji w mniej tradycyjny sposób. Mimo ponad dwóch dekad, w ciągu których Polacy mogą bez większych problemów zwiedzać świat, widać że preferencje nie zmieniają się – zauważa Radosław Damasiewicz, analityk Travelplanet.pl. – Świadczą o tym przetasowania w obrębie...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail