Biuro otrzymało potwierdzenie, że zdobyło dwuletni kontrakt na rezerwację, sprzedaż i dostawę biletów lotniczych dla administracji państwowej. First Class S.A., należy do notowanej na rynku NewConnect spółki holdingowej Internetowe Biura Sprzedaży NetShops.pl S.A. Centrum Usług Wspólnych rozpisało nieograniczony przetarg w sierpniu br. Przedmiotem zamówienia była rezerwacja, sprzedaż i dostawy prawie 40 tys. biletów lotniczych na zagraniczne i krajowe przewozy pasażerskie z obowiązkowym ubezpieczeniem podróżnych i ich bagażu dla pracowników jednostek administracji państwowej najwyższego szczebla.
Kontrakt wart jest 67 mln zł i obejmie okres do 31 grudnia 2014 r. Spółka pokonała pięciu konkurentów, ale Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. oraz eSKY.pl. S.A., zgodnie z przysługującymi im uprawnieniami, złożyły odwołania od decyzji CUW. Krajowa Izba Odwoławcza przy Urzędzie Zamówień Publicznych oddaliła oba oraz odrzuciła ofertę PLL LOT S.A., jako że jej złożenie stanowiło czyn nieuczciwej konkurencji (oferent zaproponował 0,01 zł opłaty transakcyjnej za wystawienie biletu), nakazując ponowne rozpatrzenie ofert First Class S.A. i eSKY. pl S.A. (wyrok KIO został zaskarżony do Sądu Okręgowego w Warszawie przez p. Jacka Sadowy, Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, którego zdaniem powtórna ocena nie miała uzasadnienia w przepisach prawa). CUW po powtórnej weryfikacji ofert przyznał First Class S.A. maksymalną liczbę 100 punktów, potwierdzając tym samym poprzedni werdykt. Zgodnie z umową biuro będzie musiało dostarczyć każdej z jednostek obsługiwanych przez CUW narzędzie online w języku polskim, umożliwiające m.in.: wyszukiwanie interesujących ich połączeń lotniczych, dokonywanie i anulowanie rezerwacji biletów lotniczych, dokonywanie zmian terminu, miejsca oraz weryfikowanie propozycji wykonawcy. Ma też zapewnić telefoniczną obsługę podróżnych (Call Center) 24h na dobę, siedem dni w tygodniu. First Class S.A. zaproponowało CUW 16,95 zł opłaty transakcyjnej za wystawienie jednego biletu.