Krajobraz po Igrzyskach

Wielka Brytania ma duże doświadczenie w organizowaniu największych imprez sportowych czy kulturalnych. Mimo to ubiegły rok był dla tego kraju pod tym względem wyjątkowy.

rt-2013-32

Igrzyska Olimpijskie, Paraolimpijskie, Diamentowy Jubileusz Królowej Elżbiety. To tylko najważniejsze, ale nie jedyne duże imprezy jakie odbyły się w ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii. Jaki przyniosły efekt i co dalej np. z obiektami olimpijskimi?

Sektor turystyczny stanowi potężne koło zamachowe brytyjskiej gospodarki. Jest piątym, co do wielkości źródłem zatrudnienia w kraju i zapewnia 2,6 mln miejsc pracy. W ciągu ostatnich 2 lat jedna trzecia wszystkich zatrudnionych znalazła pracę w turystyce. W minionym roku turystyka przyjazdowa zapewniła brytyjskiej gospodarce 18,7 mld funtów wpływów, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z 2011 r., a natężenie ruchu turystycznego w Wielkiej Brytanii wzrosło o 3 proc. od maja 2010 r.

Igrzyska w liczbach

Ceremonię otwarcia igrzysk w Londynie obejrzało ponad 4 miliardy widzów. Brytyjczycy mają nadzieję, że ogólnoświatowe zainteresowanie pomoże przyciągnąć więcej turystów w najbliższych latach. Jednak w przypadku Wielkiej Brytanii chodziło nie tylko o promocję, ale również o impuls do kolejnych zmian. Projekt rewitalizacji wschodniego Londynu rozłożony jest na 25 lat, ale pierwsze efekty widoczne są już dzisiaj. Według badań przeprowadzonych przez brytyjski Narodowy Urząd Statystyczny (ONS) w lipcu, sierpniu i wrześniu 680 000 turystów zagranicznych przyjechało do Wielkiej Brytanii w celu wzięcia udziału w biletowanych wydarzeniach w ramach igrzysk olimpijskich i paraolimpijskich. Osoby te wydały w sumie ok. 920 mln funtów, średnio 1350 £ na osobę, dwa razy więcej niż przeciętna wysokość wydatków turysty odwiedzającego Wielką Brytanię. Jak wynika z badań 83 proc. odwiedzających Wielką Brytanię w okresie igrzysk czuło się „bardzo” lub „szczególnie bardzo” mile widzianymi, co stanowi 4-procentowy wzrost w porównaniu z trzecim kwartałem 2011 roku. 85 proc. turystów stwierdziło, że „prawdopodobnie” lub „bardzo prawdopodobnie” polecą spędzenie urlopu w Wielkiej Brytanii znajomym lub rodzinie. Jeśli założymy, że taki odsetek gości rzeczywiście poleci Wielką Brytanię przynajmniej jednej osobie będzie to oznaczało 7,5 miliona rekomendacji odwiedzenia kraju.

Co dalej z obiektami?

Park Olimpijski został zamknięty dla...


Wydanie: 10/2012, GŁOS BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail