Zwiększenie udziału turystyki przyjazdowej z Rosji – takie cele stawia sobie Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna na rok 2013.
Uruchomienie małego ruchu granicznego i zwiększony popyt na ofertę handlową to doskonały moment na silniejsze wyeksponowanie potencjału turystycznego Trójmiasta i regionu. Przedświąteczna kampania promocyjna realizowana wspólnie przez PROT, jak i UM Gdańsk została bardzo dobrze przyjęta przez mieszkańców Obwodu Kaliningradzkiego, pojawił się szereg pozytywnych komentarzy.
Już w styczniu PROT wspólnie z miastem Gdańsk przygotował specjalny dodatek do jednej z kaliningradzkich gazet informacyjnych, który to cyklicznie będzie ukazywał się wraz z prasą. Również na wiosnę szykowana jest niestandardowa akcja ambientowa. – Wiemy, że w Rosji szczególnie Dzień Kobiet jest bardzo celebrowany dlatego zdecydowaliśmy się na spontaniczną akcję promocyjną. Mamy zarezerwowane artykuły na portalach kaliningradzkich oraz ich odpowiedniki w mediach społecznościowych – komentuje Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura PROT.. Do akcji „kobiecy weekend w super cenie” udało się zaprosić trójmiejską branżę, która specjalnie na okres 8-10 marca 2013 przygotowała dedykowaną ofertę dla mieszkanek Rosji. Odprężający masaż, aromaterapia, wizyta w luksusowym SPA, odpoczynek w saunie, łyk pysznego wina, a na deser... wypad na zakupy, to główne motywy przewodnie kampanii. Przez najbliższy tydzień na portalach newkaliningrad.ru oraz shopping-gdansk.ru podwieszone są specjalne artykuły spięte z ofertami konkretnych obiektów, natomiast za pośrednictwem rosyjskich portali społecznościowych (głównie vkontakte.ru/shoppinggdansk) prowadzona jest szeroka akcja PR.