Jak wrócą turyści?

Na pewno nie sprowadzą ich marszałkowie województw jak to było dotychczas. Na taką decyzję zanosiło się od dawna. Teraz podjął ją Konwent Marszałków Województw RP. Inicjatorem całej kampanii był marszałek województwa mazowieckiego – Adam Struzik.

 rt-2013-03-41


Kto więc to będzie robił? Nikt nie wie. Taka sytuacja na progu sezonu na pewno nie poprawi wyników sprzedaży wycieczek. Klienci i tak nie chcą wydawać pieniędzy na wyjazd z powodu niepewnej sytuacji gospodarczej. Politycy dają im jeszcze jeden powód by zamiast wczasów nad ciepłym morzem wybrać pobyt na działce.

 

Mazowiecki bunt

Marszałek Adam Struzik od wielu miesięcy informował, że obecną sytuacje uważa za niedopuszczalną. Jak sam mówił ma dość „metody kelnerskiej” polegającej na przerzucaniu odpowiedzialności. Aktywność marszałka Struzika nie dziwi jeśli popatrzeć na wydarzenia z ubiegłego roku. Seria bankructw biur podróży w największym stopniu dotknęła to właśnie województwo. Dotychczas gwarancja wystarczała na pokrycie kosztów powrotu klientów upadających touroperatorów.

Brakowało ich najwyżej by zwrócić pieniądze, za opłacone imprezy, które się nie odbyły lub za ich skrócenie. To jednak nie było zmartwieniem samorządowców. Z tego powodu, choć przepisy od początku ich obowiązywania (rok 1997) były nieprecyzyjne w kwestii organizacji powrotu urzędy marszałkowskie organizowały powroty turystów do kraju. Jednak w ubiegłym roku po raz pierwszy pieniędzy zabrakło, nawet na sprowadzenie turystów z zagranicy. Sytuacja taka miała miejsce w trzech województwach: mazowieckim, śląskim i wielkopolskim.

Marszałkowie już w ubiegłym roku postanowili działać razem. I tym razem na konferencji prasowej w Warszawie obok marszałka Struzika wystąpił również marszałek województwa wielkopolskiego – Marek Woźniak. W przypadku województwa mazowieckiego zabrakło, jak wyliczyli samorządowcy – 191 tys. zł. Wyjątkowa była również skala akcji sprowadzania turystów ponieważ największy ubiegłoroczny bankrut – Sky Club zostawił za granicą bez mała 5 tys. klientów. Wszystkich ich podobnie jak w przypadku innych biur sprowadzały swoimi...

Wydanie: 12/2012, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail