Na razie nie mamy konkurencji

Chcielibyśmy, by docelowo każdy europejczyk mógł kiedyś poruszać się po Europie korzystając z naszej aplikacji, w której znajdzie informacje w swoim języku – mówi Łukasz Sobieraj, wiceprezes zarządu Mobile Media Sp. z o.o.

2013-06-23

Jak powstaje ogólnopolska aplikacja mająca ułatwić życie turystom?

Pomysł zrodził się z obserwacji rynku. Pojawiły się na nim urządzenia mobilne iPhone’y, iPady. Zaczęliśmy przyglądać się temu rynkowi mobilnemu i postanowiliśmy na nim zaistnieć. Stąd pomysł, by stworzyć aplikacje mobilną, która na początku miała być aplikacją czysto promocyjną.

Widzieliśmy jak działa rynek zakupów grupowych. Jednak ten model biznesowy nam nie odpowiadał, ponieważ jest zbyt mało partnerski i generuje koszty dla przedsiębiorców. Początkowo aplikacja miała iść w kierunku organizacji promocji, postanowiliśmy jednak dołożyć darmową wizytówkę, którą może zostawić każda firma. Na taką wizytówkę składa się opis, pełne dane kontaktowe, 5 zdjęć i film ściągnięty z portalu YouTube.

W pewnym momencie nałożyła się na to jedna z moich pasji, jaką jest historia. I z niej wziął się pomysł, by w tym konsumpcyjnym pędzie ludzie mogli dostać cos więcej niż powód do zakupów. Chcieliśmy zaoferować coś każdemu, bez względu na to jak dobrze zna historię. Postanowiliśmy dołożyć więc zabytki. To zaś ewoluowało w stronę kategorii w aplikacji „Ciekawe miejsca i zabytki”.

 

Wiele rozmaitych pomysłów pojawia się na rynku. Czy trudno przekuć taki pomysł na działający produkt?

Od pomysłu do realizacji była jeszcze długa droga. Blisko rok pracowaliśmy nad koncepcją: jak ta aplikacja ma działać, jak wyglądać, żeby była przejrzysta, intuicyjna. Od projektu trzeba było jeszcze przejść do programowania, grafik i opracowania, jak to wszystko ma wyglądać.

Kiedy aplikacja już działała, stopniowo baza zaczęła się rozrastać. Postanowiliśmy zaoferować samorządom bezpłatną możliwość wprowadzania do StreetMobile miejsc, które uważają za interesujące na swoim terenie. Kiedy jest zainteresowanie taką współpracą, wówczas wysyłamy informacje o tym, w jakim formacie muszą być te dane, aby można je było wprowadzić do aplikacji. Chodzi tu o wypełnienie tabelki w excelu. System jest tak opracowany, że każde miasto może samo dodawać nowe obiekty przez stronę www poprzez jedno kliknięcie „Dodaj...


Wydanie: 12/2012, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail