Egipt jest kierunkiem niezniszczalnym

Nie ma drugiego takiego kierunku w basenie Morza Śródziemnego – cenowo, jakościowo i do tego położonego stosunkowo niedaleko – mówi Samir Ben Hadj Hamouda, prezes zarządu Sun & Fun Holidays

rt-2013-09-12

Jaki był dla Sun&Fun kończący się sezon?


Jestem bardzo zadowolony z tego sezonu. Od samego początku odbieraliśmy wiele pozytywnych sygnałów. Wahania kursów walut były niewielkie, bardzo dobra była sprzedaż imprez first minute. Zaskoczeniem była dla nas Tunezja, bo w porównaniu z poprzednim rokiem sprzedaż wzrosła nam o 90 proc. Przed sezonem zakładaliśmy, że będzie to 40 proc.

Na ile wydarzenia w Egipcie odbiły się na wynikach sprzedaży?

Wbrew pozorom nie odczuliśmy mocno wydarzeń w Egipcie. Sprzedaż tego kierunku zaczęła słabnąć już w lipcu, kiedy zaczęły się pierwsze problemy w tym kraju. Na szczęście dużo wcześniej sprzedaliśmy miejsca na wyjazdy na cały lipiec i dużą część sierpnia. Dzięki temu nie odczuliśmy tak bardzo spadku sprzedaży w tych miesiącach. Pewnym problemem był dla nas wrzesień. Na ten miesiąc nie mieliśmy dużego wypełnienia. Paradoksalnie konieczność wstrzymania wyjazdów poprawiła nam wyniki za ten miesiąc. Zanim podjęliśmy decyzję o zawieszeniu wylotów do Egiptu, już wcześniej obawialiśmy się, że wrzesień nie będzie dla nas dobry.

Kiedy więc już to się stało pod koniec sierpnia, w sumie zyskaliśmy na tym. Stało się tak ponieważ rezerwacje dokonane na wrześniowe wyjazdy do Egiptu w 90 procentach przeszły na wyjazdy do Tunezji, Grecji czy Turcji. W efekcie turyści, którzy mieli polecieć do Egiptu, wypełnili nam wszystkie pozostałe kierunki. Z tego powodu wysłaliśmy nawet dodatkowe czartery do Tunezji i wprowadziliśmy do oferty Dżerbę, której dotychczas nie mieliśmy. W ten sposób zamknęliśmy Egipt, do którego lataliśmy niemal ze wszystkich lotnisk w Polsce. Rezerwacje na koniec sierpnia i początek września były porozrzucane po różnych miastach i nie mieliśmy wypełnionych samolotów. W tym momencie powiedzieliśmy stop. Wszystkie grupy powracające zabraliśmy zamiast do pięciu samolotów, to do dziewięciu, a klientom, którzy mieli rezerwacje na wyjazdy do Egiptu zaproponowaliśmy inne kierunki. W efekcie finansowo wyszliśmy na tym bardzo dobrze.

Co dalej z wyjazdami do Egiptu? Czy planują państwo umieścić ten kraj w ofercie na lato 2014?

Właśnie postanowiliśmy wracać do Egiptu już pierwszego października. Egipt jest...

Wydanie: 12/2012, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail