Optymistyczny sezon

Ubiegłoroczne lato było wyjątkowe zarówno w turystyce przyjazdowej jak i wyjazdowej. Tegoroczne było o wiele spokojniejsze dla całej branży, choć nie obyło się bez emocji.

rt-2013-10-26

Formalnie sprzedaż imprez w ramach sezonu lato 2013 jeszcze trwa, jednak można już pokusić się o jego podsumowanie. W ogólnie pesymistycznym obrazie świata, jaki jest nam obecnie serwowany w mediach, polska branża turystyczna mówiąc o tegorocznych wynikach może być przykładem optymizmu.

Chętnie z biurami

Duzi touroperatorzy co do pozytywnej oceny wyników są zgodni. Paradoksalnie, co było już widać w ubiegłym roku, wstrząsy na rynku i upadłość kilkunastu biur podróży wzmocniła pozycję głównych graczy. Praktycznie wszyscy twierdzą, że zanotowali znaczny wzrost liczby rezerwacji. Wprawdzie według informacji Ministerstwa Sportu i Turystyki w tym roku za granicę wyjechało około 9 proc. Polaków mniej, jednak według danych Polskiego Związku Organizatorów Turystyki z końca września sprzedaż lata 2013 była o około 10 proc. większa niż lata 2012. Tę rozbieżność w danych można najłatwiej wytłumaczyć wzrostem zainteresowania Polaków korzystaniem z usług biur podróży. Pozytywne tendencje potwierdzają również dane od multiagentów. Aż 15-proc. wzrost zanotował największy z nich, Travelplanet.pl. Udostępnione przez niego dane obejmują okres od 15 czerwca do 15 września 2013. – Wyniki potwierdzają nasze prognozy co do kilku najważniejszych faktów – mówi Radosław Damasiewicz, analityk Travelplanet.pl. – Polacy dostrzegają przewagę ofert spakietowanych przez biura podróży nad samodzielnym przygotowywaniem urlopu. Mimo ubiegłorocznej fali bankructw nadal darzą toruperatorów i agentów turystycznych zaufaniem.

rt-2013-10-27

Duzi jeszcze więksi

Dwa największe w Polsce biura mogą uznać ten sezon za wyjątkowo udany. Największa Itaka przekroczy liczbę 500 tys. klientów w jednym roku, co będzie najlepszym wynikiem nie tylko w historii firmy, ale i całej naszej branży.

rt-2013-10-28

Polski oddział TUI przez ostatnie lata poprawiał systematycznie...

Wydanie: 12/2012, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail