Będziemy aktywniej zabiegać o nowych członków i rozwój organizacyjny

Aktywność turystyczna młodych Polaków jest coraz większa, zależy wszakże od sytuacji materialnej, poziomu wykształcenia, a także miejsca zamieszkania – mówi Marek Szpecht, prezes zarządu Polskiej Izby Turystyki Młodzieżowej.

pws-2015-05c-09

Jak duży jest rynek podróży młodzieży? Czy są jakieś szacunki, jaka liczba młodzieży wyjeżdża rocznie?

Najogólniej mówiąc rynek podróży młodzieży jest bardzo znaczący w krajowym i zagranicznym ruchu turystycznym. Warto tutaj zaznaczyć, że podobnie jak w turystyce światowej, tak i w Polsce turystyka młodzieżowa (przyjmując stosowaną w Europie cezurę wieku do 29 roku życia) i dziecięca wykazuje największy udział w turystyce. Aktywność turystyczna młodych Polaków jest coraz większa, zależy wszakże od sytuacji materialnej, poziomu wykształcenia, a także miejsca zamieszkania – większa jest aktywność mieszkańców miast. Szacunki wskazują, że w co najmniej jednym wyjeździe turystycznym uczestniczyło ponad 56 proc. młodych Polaków w wieku 15 lat i więcej oraz ok. 50 proc. dzieci w wieku do 14 lat. Trzeba podkreślić, że najwięcej wyjazdów turystycznych realizowanych jest indywidualnie.

Jakie są cele działania Polskiej Izby Turystyki Młodzieżowej?

Statut Polskiej Izby Turystyki Młodzieżowej wyróżnia 16 celów i zadań. Do podstawowych należy reprezentowanie interesów społecznych i gospodarczych członków izby, przyczynianie się do rozwoju turystyki dzieci, młodzieży oraz rodzin poprzez wypracowywanie korzystnych uwarunkowań prawnych i finansowych dla turystyki dziecięcej i młodzieżowej, wpływanie na bezpieczeństwo i poziom obsługi młodych turystów, upowszechnianie zasad...

Wydanie: 12/2012, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail