Praktykujący student

Wszyscy pracodawcy chcieliby aby świeżo przyjęty absolwent mógł jak najszybciej wdrożyć się do pracy i najlepiej nie wymagał dodatkowego przyuczenia. Gdzie miałby nabyć takie umiejętności? Na praktykach.

 

Praktyki wzbudzają w branży turystycznej wiele emocji. Mówienie o nich często jest elementem narzekania na nowe kadry. Czy słusznie? W przypadku praktyk, aby przyniosły one skutek chęć wykazać musi zarówno uczelnia, student i wreszcie firma przyjmująca praktykanta. Uczelnie zwykle starają się zapewnić swoim studentom jak najszerszą możliwość odbywania praktyk. Poniżej prezentujemy informacje, jak praktyki wyglądają w niektórych uczelniach.


Akademia Morska w Gdyni


Praktyki studenckie są integralną i obligatoryjną częścią procesu dydaktycznego realizowanego w Akademii Morskiej w Gdyni na Wydziale Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa. Dzięki nim studenci specjalności Organizacja Usług Turystyczno-Hotelarskich mają szczególną możliwość weryfikacji zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności z realiami praktyki gospodarczej. Na profil zawodowy naszego absolwenta jako przyszłego pracownika szeroko pojętej branży turystycznej składa się zatem nie tylko gruntowne merytoryczne przygotowanie zdobyte w toku realizacji procesu dydaktycznego, ale także szczególne doświadczenie nabyte w trakcie realizacji praktyki studenckiej.

Podstawowym celem realizacji praktyki jest wdrożenie studentów studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych w obszar praktycznych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych na rynku oraz zdobycie doświadczenia i umiejętności pracy w usługach turystycznych, m. in. w zakresie kultury zawodu, aspektów prawnych i administracyjnych funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku, formuły prowadzenia dialogu z klientem (turystą), techniki obsługi konsumenta, metod komunikacji, umiejętności pracy w zespole itp.

Praktyki studenckie realizowane są wyłącznie w przedsiębiorstwach, których profil i specjalizacja są zbieżne i ściśle powiązane z programem studiów realizowanych na specjalności Organizacja Usług Turystyczno-Hotelarskich. Są to zarówno atrakcyjne obiekty hotelarskie i inne obiekty, w których mogą być świadczone usługi hotelarskie, przedsiębiorstwa gastronomiczne, biura podróży, agencje turystyczne, jednostki samorządu terytorialnego, Centra i Punkty Informacji Turystycznej, stowarzyszenia i organizacje turystyczne oraz inne przedsiębiorstwa obsługi ruchu turystycznego. Warto nadmienić, iż co roku podmioty te są żywo zainteresowane współpracą z uczelnią, stwarzają bardzo atrakcyjne warunki realizacji praktyk studenckich, a wdrażając słuchaczy w problematykę swojego funkcjonowania, jednocześnie szkolą i podnoszą ich kwalifikacje zawodowe. Warto przy tym nadmienić, iż wysoko oceniając naszych studentów niejednokrotnie podmioty te proponują im...

Wydanie: 3/2013, EDUKACJA I KARIERA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail