Jak wynika z niezależnego globalnego raportu opublikowanego przez Amadeusa, big data mają ogromny potencjał pozwalający na przekształcenie sposobu świadczenia usług przez firmy z branży turystycznej.
Raport zatytułowany „Na rozdrożu big data: zwrot w kierunku inteligentniejszych doświadczeń podróżowania” wskazuje na potrzebę powstawania nowych technologii i strategii zarządzania dużą ilością danych oraz pokazuje, w jaki sposób można wykorzystać big data, aby podróż odpowiadała potrzebom i preferencjom klienta, a nie była wynikiem procesów zachodzących w branży.
Badanie podkreśla jednak, że sektor turystyczny znajduje się dziś na rozdrożu w kwestii użycia dużej ilości danych, dlatego firmy powinny potraktować ten trend priorytetowo, aby uzyskać maksymalne korzyści i jednocześnie zapewnić swoim klientom większą satysfakcję z podróży. – Musimy podjąć dyskusję na temat kluczowych trendów, aby uczestniczyć w debacie dotyczącej przyszłości naszej branży. Kluczowym punktem tej dyskusji jest teraz niewątpliwie big data. Nie da się przecenić ich potencjału transformacyjnego, zarówno pod względem poprawy doświadczeń płynących z podróżowania, jak i szerszego funkcjonowania całej branży. Biorąc to pod uwagę, big data mogą stanowić największą szansę dla współczesnej branży turystycznej, umożliwiającą wykorzystanie zmieniającej się struktury danych w celu maksymalizowania korzyści – powiedział Hervé Couturier, szef działu badawczo rozwojowego Amadeusa.
Czas na super dane
Zdaniem profesora Davenporta obecnie jest odpowiedni czas na podjęcie działań w kwestii big data. Autor raportu wzywa firmy z branży turystycznej do porównania swoich działań w tym zakresie do przedstawicieli innych branż oraz jednoczesnego gromadzenia niezbędnych umiejętności naukowych i opracowywania ogólnej strategii firmy dotyczącej...