Podróże korporacyjne

Grupa hotelowa Orbis zaprezentowała raport na temat podrózy korporacyjnych. Kto i jak rezerwuje oraz jaki powienien być hotel w podróży słuzbowej?

rt-2013-07-31

Wraporcie pod tytułem „Trendy na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi" skupiono się na podróżach służbowych typu corpo. Odpowiednio w badaniu 35 proc. stanowiły firmy duże, 35 proc. średnie, 25 proc. małe i 5 proc. mikro (zgodnie z terminologią SME stosowaną w ramach EU). Każda z badanych firm musiała spełniać podstawowe kryterium: minimalna liczba noclegów w skali roku powinna wynosić 100 lub więcej.

 

Kto i za co płaci

W 43 proc. spośród badanych firm za budżet związany z podróżami służbowymi odpowiadają: zarząd, prezes (40 proc.), kierownik działu (20 proc), dział administracji (18 proc.), dyrektor generalny (16 proc.), dyrektor finansowy (12 proc.) i dział HR (4 proc.). Tym, co może budzić zainteresowanie, jest fakt, że u pozostałych 57 proc. respondentów, w firmie nie ma wydelegowanej osoby odpowiedzialnej za tą działaność.

66 spośród 300 badanych firm potwierdziło używanie TMC (ang. travel management companies) do organizacji wyjazdów corpo, a 23 zadeklarowały chęć skorzystania z usług pośrednika w najbliższej przyszłości. Usługi, które respondenci chcieliby zlecać zewnętrznym podmiotom, to kupno biletów lotniczych (32 proc.) i rezerwacja hoteli (30 proc.).

rt-2013-07-32

Respondenci podali, że najchętniej stosowanym narzędziem do dokonywania rezerwacji są platformy rezerwacyjne (36 proc.), kontakt telefoniczny z recepcją hotelową (35 proc.) i TMC (20 proc.). Narzędzia te zostały wskazane przede wszystkim ze względu na oszczędność czasową (51 proc.), komfort (46 proc.), potrzebę kontaktu z drugą osobą (31 proc.) i minimalizację kosztów (24 proc.). Na podstawie wyników badań można stwierdzić, że większość z przebadanych firm nie ma rozbudowanej polityki w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Ograniczają się one do podstawowych kryteriów współpracy w zakresie corpo (54 proc.). Zazwyczaj kwota przeznaczana na pobyt w hotelu wynosi 350-500 złotych (100 EUR) za noc – tak wskazało 31 proc. respondentów. Zwraca uwagę fakt, że aż 53...


Wydanie: 5/2013, RAPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail