Branża turystyczna oczami Google

Hiszpania, Włochy, Grecja – o tych kierunkach polscy internauci najczęściej poszukują informacji w wyszukiwarce Google. Neckermann i I taka to biura, które są najbardziej widoczne dla internautów w odpowiedzi na frazy kluczowe. Najgorzej pod tym względem wypada Exim Tours. To tylko niektóre wnioski z przeprowadzonego przez Semtec Sp. z o.o. badania 10 domen polskich biur podróży. Wszystkie dostępne są w niedawno opublikowanym raporcie „Branża turystyczna oczami Google”, będącym podsumowaniem analizy przeprowadzonej na przełomie czerwca i lipca 2013.

W badaniu specjaliści Semtec określili m.in. to, jak poszczególne biura dbają o swoją pozycję w wynikach wyszukania Google. Na tle konkurencji wyróżniają się zwłaszcza Neckermann.pl, Itaka.pl, Rainbowtours.pl oraz Tui.pl. Wymiennie zajmowały pozycję liderów w zestawieniu domen najbardziej widocznych na frazy kluczowe oraz unikalne frazy kluczowe. Znalazły się również w pierwszej czwórce biur o największym potencjale widoczności. – Ranking widoczności poszczególnych domen mówi nam, które strony internetowe prezentowane są w wyszukiwarce Google po wpisaniu przez internautę fraz związanych z turystyką. Badanie wskazuje, że najczęściej potencjalny klient trafia na witryny właśnie tych czterech biur podróży. Nie oznacza to, że pozostałe są na zupełnie straconych pozycjach. Należy bowiem pamiętać, że liczy się przede wszystkim obecność na pierwszej stronie wyszukiwania. Rzadko który użytkownik przechodzi na następne. Chcąc przesunąć się na wyższe miejsce w top 10, należy zadbać o optymalizację strony oraz właściwe jej wypozcjonowanie – mówi Miłosz Woźniak, SEO Director Semtec Sp. z o.o. Na podstawie analizy kilkudziesięciu tysięcy fraz wytypowano 100 najpopularniejszych fraz turystycznych. Użytkownicy zazwyczaj wpisują do wyszukiwarki Google takie hasła jak last minute, biuro turystyczne, tanie latanie, wakacje czy Chorwacja. W raporcie wskazano także, o jakich destynacjach internauci najczęściej poszukują informacji w wyszukiwarce. W pierwszej piątce znalazły się Hiszpania, Włochy, Grecja oraz Chorwacja. Analizę widoczności domen biur podróży przeprowadzono na przełomie czerwca i lipca 2013 za pomocą SERP24.pl. To autorskie narzędzie umożliwiające monitorowanie pozycji SEO, w tym wyszukanie i porównanie interesujących nas słów kluczowych z największymi konkurentami. Badaniu poddano domeny Neckermann.pl, Itaka.pl, Tui.pl, Rainbowtours.pl, Eccoholiday. pl, Alfastar.pl, Sunfun.pl, Almatur.pl, Wezyrholidays. pl oraz Eximtours.pl. - Nie braliśmy pod uwagę rankingów polskich biur podróży czy wyników finansowych osiągniętych przez poszczególne spółki. Skoncentrowaliśmy się na domenach o największym potencjale wyszukania, dobranych na podstawie analizy wykonanej za pomocą SERP24 – mówi Miłosz Woźniak – Podobne analizy, oczywiście na wyższym poziomie szczegółowości, bardzo często wykonujemy dla naszych klientów. Obecność w top 10 wyników wyszukania Google determinuje bowiem nie tylko wzrost sprzedaży, ale uwiarygodnia i sprzyja kształtowaniu pozytywnego wizerunku firm w oczach jej aktualnych i potencjalnych klientów – dodaje Woźniak.

Wydanie: 6/2013, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail