Polski podróżny jest wymagający

Z badania przeprowadzonego przez Air France KLM wynika, że polscy podróżni korzystający z usług francusko– holenderskiego przewoźnika są coraz młodsi. Badanie pokazało również, że stale zwiększa się liczba podróżujących pań. Na krótkich dystansach oferowanych przez Air France KLM Polacy najczęściej latają do Paryża, Bordeaux, Malagi, Amsterdamu, Edynburga i Manchesteru. Na trasach międzykontynentalnych najpopularniejsze miasta to Nowy Jork, Meksyk, Los Angeles, Lima, Hawana, Tokio, Singapur, Szanghaj, Toronto oraz Chicago.

Przy zakupie biletów lotniczych i wyborze przewoźnika Polacy (zarówno w przypadku tras średniego jak i dalekiego zasięgu) największą wagę przywiązują do rozkładu lotów i siatki połączeń. Kryterium ceny jest na drugim miejscu. W dużo mniejszym stopniu liczy się dla podróżnych wizerunek linii lotniczych oraz rekomendacje innych. Blisko połowa pasażerów z Polski lata w celach służbowych. Prawie 50 proc. pasażerów Air France to kobiety. Linie KLM wybiera nieco więcej mężczyzn – ponad 60 proc. ankietowanych. Najliczniejszą grupę klientów Air France KLM, około 34 proc., stanowią ludzie młodzi między 23. i 34. rokiem życia. Prawie co trzeci badany był w średnim wieku (między 35.a 44. rokiem życia). Zdecydowana większość, prawie 70 proc., deklaruje, że lata samolotem 1-3 razy w roku.

Z danych sprzedażowych Air France KLM wynika, że aż 80 proc. Polaków kupuje bilety lotnicze za pośrednictwem agencji podróży. Jedynie 20 proc. stanowi sprzedaż własna – z czego 15 proc. pochodzi ze stron internetowych Air France KLM, pozostałe 5 proc. realizuje call center. Linie Air France KLM najczęściej są wybierane przez osoby „wymagające” (ponad 30 proc. badanych), które zarówno w przypadku lotów średniego, jak i dalekiego zasięgu oczekują od linii lotniczych produktów skrojonych według ich oczekiwań i potrzeb. Drugą grupę wśród podróżnych z Polski stanowią „pragmatycy” (około 17 proc. badanych). Dla nich najważniejsze jest przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Są to głównie osoby, które latają w celach turystycznych i należą do różnych grup wiekowych. „Pragmatycy” zwracają szczególną uwagę na ceny biletów. Prawie co dziesiąty polski pasażer Air France KLM jest „hedonistą”. Osoby należące do tej grupy lubią czerpać przyjemność z życia, kochają podróże i często wyjeżdżają. „Hedoniści” nie mają ulubionej linii lotniczej, cenią sobie stały dostęp do internetu, w życiu szukają rozrywek i nowych doświadczeń.

Wydanie: 6/2013, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail