W Polsce wzrosła wartość stabilności marki

Moim zdaniem jest to tylko kwestia czasu i inwestycji. Ile i jak szybko chcemy zainwestować, by dojść do pozycji lidera – deklaruje Marek Andryszak, prezes TUI Poland.

rt-2014-02-21

Często pan ostatnio powtarza: A nie mówiłem?

Nie. Bo to nie oto chodzi, że ma się rację. Chodzi o myślenie biznesowe. Ja się nie wstydzę, że patrzę na inne branże, porównuję i kopiuję.

W tej chwili około 70 proc. sprzedaży TUI Poland realizowane jest poprzez kanały własne. Jaki jest poziom sprzedaży własnej, który zamierza osiągnąć pana firma?

W mojej ocenie 70 procent sprzedaży przez kanały własne jest dla nas wartością docelową. Oczywiście zakładamy dalszy wzrost liczby klientów, jednak struktura raczej zostanie taka. Zmiany proporcji mogą następować w ramach tych 70 proc., z których około 40 proc. sprzedaży generują nasze własne biura, a około 30 proc. internet. Z czasem te proporcje mogą się odwrócić lub nawet dojść do poziomu 45 proc. imprez sprzedawanych przez internet. Jednak finalnie podział kanały własne / agenci pozostanie na obecnym poziomie. Mamy w tej chwili najlepiej rozwiniętą sieć sprzedaży własnej. W przypadku innych biur, nawet jeśli są ich salony, to najczęściej są to salony franczyzowe. Mamy więc na tym polu sporo swobody.

Ubiegły rok był bardzo udany zarówno dla TUI jako koncernu, jak i dla TUI Poland. Co zadecydowało o dobrych wynikach TUI pomimo trudnej sytuacji na rynku?

W Polsce na pewno w ciągu ostatnich dwóch lat wartość stabilności marki znacznie się podniosła. Na naszym rynku mamy co roku 1,5 mln klientów, z czego około połowa jeździ co roku, a połowa co dwa, trzy lata. Całość to jednak wąska grupa i można powiedzieć, że na tle społeczeństwa jest to „śmietanka”. Dotychczas patrząc na ten rynek i widząc, że jeździ tak wąski segment społeczeństwa, dziwiłem się, że wartość stabilności marki była tak niska. Zwykle jest tak, że elity cenią marki. W Polsce jest inaczej, nie tylko na rynku turystycznym. Ma to oczywiście związek z zamożnością tego społeczeństwa. Dlatego wprawdzie mamy do czynienia ze śmietanką społeczną, ale mimo wszystko nie jest to elita aż tak zamożna, by nie zwracać uwagi na swoje wydatki. Ponieważ w roku 2012 sporo się działo na rynku, to klienci kupujący imprezy stwierdzili, że jednak nie będą ryzykować. W efekcie w ubiegłym roku mieliśmy sytuację, w której wprawdzie cały rynek...

Wydanie: 10/2013, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail