Nie tylko przejazd

Usługi dodatkowe oferowane pasażerom są dziś ważną pozycją przychodów linii lotniczych. Przewoźnicy autokarowi, którzy konkurują nie mniej zażarcie, jak na razie nie sięgnęli jeszcze po to źródło dochodów.

rt-2014-02-30

Oczywiście specyfika przewozów autokarowych jest inna niż przewozów lotniczych. Z tego powodu struktura przychodów również wygląda inaczej. Przewoźnicy, zwłaszcza obsługujący linie regularne, podobnie jak linie lotnicze konkurują przede wszystkim ceną. Jednak w ich przypadku usługi dodatkowe są dodatkowym argumentem, który ma przekonać klienta do skorzystania z ich usług. W tej chwili zdecydowana większość linii autobusowych (często nawet obsługujących trasy lokalne) oferuje klientom rozmaite udogodnienia. Dostęp do internetu za pomocą wifi można powoli uznać za standard. Innym ogólnie przyjętym rozwiązaniem są możliwości zarządzania podróżą przez internet. Klienci mogą więc dokonywać rezerwacji czy sprawdzać rozkłady jazdy, a niekiedy nawet miejsce, gdzie znajduje się ich autobus.Na pewno dłuższy czas podróży autobusem w stosunku do samolotu powoduje, że oferta rozmaitych rozrywek na pokładzie może być dla pasażera poważnym argumentem. O to, jakie usługi dodatkowe i na jakich zasadach oferują swoim klientom, zapytaliśmy przedstawicieli firm zajmujących się transportem autobusowym.


Andrzej Padziński, pełnomocnik zarządu ds. sprzedaży i marketingu; PKS Polonus SA

Jakie usługi dodatkowe są oferowane klientom PKS Polonus na długich trasach?

Cała flota PKS Polonus wyposażona jest w sieć bezprzewodową i gniazdka 230V. Dzięki aplikacji mobilnej można w łatwy i przejrzysty sposób wyszukać połączenia autobusowe PKS Polonus, ustawić...


Wydanie: 10/2013, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail