Usługi dodatkowe oferowane pasażerom są dziś ważną pozycją przychodów linii lotniczych. Przewoźnicy autokarowi, którzy konkurują nie mniej zażarcie, jak na razie nie sięgnęli jeszcze po to źródło dochodów.
Oczywiście specyfika przewozów autokarowych jest inna niż przewozów lotniczych. Z tego powodu struktura przychodów również wygląda inaczej. Przewoźnicy, zwłaszcza obsługujący linie regularne, podobnie jak linie lotnicze konkurują przede wszystkim ceną. Jednak w ich przypadku usługi dodatkowe są dodatkowym argumentem, który ma przekonać klienta do skorzystania z ich usług. W tej chwili zdecydowana większość linii autobusowych (często nawet obsługujących trasy lokalne) oferuje klientom rozmaite udogodnienia. Dostęp do internetu za pomocą wifi można powoli uznać za standard. Innym ogólnie przyjętym rozwiązaniem są możliwości zarządzania podróżą przez internet. Klienci mogą więc dokonywać rezerwacji czy sprawdzać rozkłady jazdy, a niekiedy nawet miejsce, gdzie znajduje się ich autobus.Na pewno dłuższy czas podróży autobusem w stosunku do samolotu powoduje, że oferta rozmaitych rozrywek na pokładzie może być dla pasażera poważnym argumentem. O to, jakie usługi dodatkowe i na jakich zasadach oferują swoim klientom, zapytaliśmy przedstawicieli firm zajmujących się transportem autobusowym.
Andrzej Padziński, pełnomocnik zarządu ds. sprzedaży i marketingu; PKS Polonus SA
Jakie usługi dodatkowe są oferowane klientom PKS Polonus na długich trasach?
Cała flota PKS Polonus wyposażona jest w sieć bezprzewodową i gniazdka 230V. Dzięki aplikacji mobilnej można w łatwy i przejrzysty sposób wyszukać połączenia autobusowe PKS Polonus, ustawić...