Gdzie wypoczywamy

Według danych Fly.pl wiosenne wyjazdy odbywające się w drugim kwartale roku, czyli w miesiącach kwiecień-czerwiec, to niemal jedna czwarta spośród wszystkich sprzedawanych wycieczek. Najczęściej są to wyjazdy tygodniowe. Taka długość wypoczynku dominuje również w pozostalych okresach roku.

Zwykle klienci wybierają bliskie kierunki ze względu na ograniczoną liczbę wolnych dni. Dzięki temu nie tracą czasu na długie dojazdy i całe 7 dni urlopu mogą spędzić na słonecznej plaży – mówi Kacper Daszke, marketing manager Fly.pl. Od lat najpopularniejsze kierunki zagranicznych wyjazdów Polaków to Egipt i Grecja, które przyciągają doskonałą pogodą, pięknymi widokami, a także atrakcyjnymi ofertami cenowymi. Polacy są wierni tym kierunkom także podczas wiosennych wyjazdów. W latach 2008-2012 wiosenny wypoczynek pod piramidami wybrała jedna trzecia turystów. Wiosna w Egipcie szczególnie popularna była w latach 2010 i 2012. Rok 2014 jest pierwszym, kiedy kierunek ten nie jest na czele wiosennych celów wyjazdów Polaków. Z roku na rok wzrastała również popularność Grecji, którą w 2013 roku wybrał co czwarty turysta planujący wiosenny wypoczynek, co dało jej silną drugą pozycję.

Niewątpliwie popularność tego kierunku ugruntowuje poszerzenie oferty. W ostatnich latach popularnością wśród wiosennych wyborów Polaków cieszyły się również Tunezja, Wyspy Kanaryjskie i T urcja, która w 2012 roku była szóstym najchętniej odwiedzanym krajem na świecie. W bieżącej sprzedaży wycieczek na sezon wiosna 2014 we Fly.pl Turcja jest na pozycji lidera. Dane sprzedażowe Fly.pl pokazują, że na wiosenne wycieczki Polacy niechętnie wybierają się w pojedynkę. W zdecydowanej większości, podobnie jak w pozostałych okresach roku, podróżują pary. Doświadczenia biur podróży z ostatnich lat pozwalają wysnuć wniosek, że Polacy niechętnie planują wakacje w odległych terminach. Wśród kupowanych wycieczek dominuje oferta last minute, czyli zakup wycieczki na maksymalnie 14 dni przed wyjazdem. Nie inaczej jest w przypadku wiosennych wyjazdów. W zdecydowanej większości są to urlopy organizowane w ostatniej chwili. Dane podsumowujące okres od 2007 do końca pierwszego kwartału 2014 roku wyraźnie pokazują przewagę ofert last minute i oferty katalogowej.

Wydanie: 1/2014, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail