easyJet stawia na lojalność

Największa brytyjska linia lotnicza odnotowała w ciągu czterech lat wzrost o 7 pp liczby rezerwacji dokonywanych przez klientów, którzy wcześniej korzystali już z jej usług, osiągając poziom 57 proc. Oznacza to, że po udanym locie ponad 37 mln pasażerów dokonuje ponownych rezerwacji.

rt-2014-12-13

W 2010 roku było to 25 mln osób, co oznacza 50 proc wzrost. Lojalność klientów biznesowych jest jeszcze większa – ponad 62 proc. wybiera ponownie usługi przewoźnika. Lojalność klientów przekłada się zarówno na wzrost przychodów, jak i na redukcję kosztów – utrzymanie obecnych klientów jest dla linii tańsze niż pozyskanie nowych. Linia uznała, że warto inwestować w lojalnych klientów i rozpoczęła testowanie programu lojalnościowego. Ma on na celu nagradzanie najbardziej aktywnych pasażerów. Trzymiesięczne testy objęły grupę ponad 15 tys. podróżujących z Wielkiej Brytanii, Francji i Szwajcarii. W ofercie easyJet działa już program lojalnościowy easyJet Plus, w ramach którego podróżujący mają nieograniczoną możliwość wyboru miejsc na pokładzie, wydzielony punkt nadawania bagażu oraz pierwszeństwo przy odprawie. Wraz z początkiem 2015 roku lista tych przywilejów ma powiększyć się o przyśpieszoną kontrolę bezpieczeństwa na głównych lotniskach w Europie. W całej Europie liczba osób korzystających z programu lojalnościowego wzrosła na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy o 14 proc. Co więcej, linii udało się utrzymać ponad 30 proc. klientów programu, co jest efektem jego rosnącej popularności, szczególnie wśród klientów z Hiszpanii i Portugalii.

Wydanie: 10/2014, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail