Jak powstrzymać tanie linie?

Rosnące możliwości wyjazdów stwarzane przez tanich przewoźników to temat, który budzi sporo emocji w branży turystycznej. Są one bardziej zrozumiałe w przypadku touroperatorów, ponieważ to właśnie dla nich są oni bezpośrednią konkurencją w postaci kolejnych chętnych do podziału dość lukratywnego tortu, jakim jest biznes zagranicznych imprez turystycznych.

pws-2015-01d-56

Mniej zrozumiała jest natomiast postawa polskich biur agencyjnych, szczególnie na tle ich kolegów z Zachodniej Europy. Tam potraktowano wyjazdy z tanimi liniami jako uzupełnienie oferty organizatorów, czyli szansę na dodatkowe zwiększenie swojej sprzedaży. Z biegiem czasu ich rola stopniowo rosła i w wielu krajach, jak Włochy czy Francja, przewyższyła już znacznie sprzedaż klasycznych pakietów turystycznych. Przewaga wyjazdów na bazie przelotów tanimi liniami (do tych samych hoteli) wynika z połączenia często niższych łącznych cen (przelot, hotel, transfer) z lepszymi często cechami jakościowymi, takimi jak większa elastyczność okresów pobytu, korzystniejsze godziny przelotów, większa ich punktualność, mniejsze koszty rezygnacji itp. W odczuciu wielu klientów takich korzyści często nie rekompensuje rezydent i jego pomoc w rozwiązywaniu ewentualnych problemów. Oferta tanich linii jest szczególnie konkurencyjna w okresie first minute (tanie bilety i szeroka oferta niedrogich jeszcze hoteli) oraz w zakresie wyjazdów rodzinnych, gdyż dziecko płaci często tylko za przelot, bowiem jego pobyt w wielu hotelach często jest bezkosztowy lub bardzo tani. Wyraźnie widać również w Polsce, że tam gdzie tanie linie zdecydują się na uruchomienie połączeń, tam bardzo szybko osiągają biznesowy sukces. Przykładem jest – opisywany już kilkakrotnie – przypadek Majorki. Jest to jedyny wśród ważniejszych kierunków, który w zeszłym bardzo dobrym sezonie doznał wyraźnego spadku ruchu czarterowego. Istotną przyczyną tego stanu rzeczy było sześć rejsów tygodniowo linii Ryanair, którego samoloty latały wypełnione „pod korek”, podczas gdy rejsy czarterowe miały z tym okresowo spore problemy. Nie inaczej jest też obecnie z zimowymi rejsami na Wyspy Kanaryjskie, gdzie przewoźnik ten bez większego problemu wypełnia maszyny, a wyjątkowo niskie ceny lastów u organizatorów świadczą o tym, że ta sprawa nie przychodzi im tak łatwo.

Wydanie: 11/2014, ANALIZA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail