PIT krytycznie o umowie z booking.com

Polska Izba Turystyki protestuje przeciw umowie zawartej przez Polską Organizację Turystyki i portal Booking. com.

Chodzi o umieszczenie na stronie polska.travel.pl (będącym polskim narodowym portalem turystycznym) reklamy portalu rezerwacyjnego booking.com. Zdaniem największej polskiej izby turystycznej umowa narusza zasady konkurencji i może doprowadzić do monopolu tego operatora. Autorzy pisma wystosowanego w tej sprawie do POT podkreślają, że Booking.com już w tej chwili jest podmiotem dominującym w tym segmencie. Jego dalsze promowanie może znacznie tę pozycje wzmocnić. Tymczasem zdaniem przedstawicieli branży warunki oferowane hotelarzom przez te firmę są niekorzystne. Kolejnym argumentem podniesionym przez PIT jest kwestia „depakietowania” usług, jaką skutkuje rozwój portali rezerwacyjnych. Kolejną kwestią budzącą niepokój branży jest fakt braku kontroli nad treścią, do której przekierowuje link na stronie polska.travel.pl. Wysyła on użytkowników na stronę bloking.com, gdzie promowane są dość intensywnie nie tylko polskie hotele.

Wydanie: 12/2014, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail