Wydatki na podróże służbowe

Globalne wydatki na podróże służbowe wzrosną w tym roku o 6,9 proc. Tym samym wartość rynku urośnie do 1,17 bilionów dolarów – wynika z raportu opublikowanego przez Global Association Business Travel.

pws-2015-01g-08

Liderem rynku pozostanie USA. – W Polsce wzrosty obserwowane są już od zeszłego roku i podobnego trendu należy spodziewać się w bieżącym roku – mówi Michał Leman, general manager LOT Travel. Sektor podróży służbowych był jednym z tych, które znacząco odczuły skutki światowego kryzysu gospodarczego. Wydatki z nimi związane były jednymi z pierwszych dotkniętych przez cięcia w budżetach firm. Z najnowszego raportu Global Association Business Travel jasno wynika, że ten trudny czas mija. Najważniejszy rynek amerykański rósł dynamicznie już w 2014 roku. Rynek europejski także stopniowo zaczyna piąć się do góry, choć znacznie wolniej. Rynek podróży służbowych odbudowuje swoją pozycje po kryzysie, ale wątpliwe, by wrócił w takim samym kształcie. Cięcia w budżetach firm spowodowały zmiany w politykach i zasadach podróżowania. Stąd też szereg zmian w ofercie linii lotniczych. Już w trakcie kryzysu wielu przewoźników zdecydowało się na stworzenie i rozwój klasy ekonomicznej premium, czyli produktu pomiędzy klasą biznes a typową klasą ekonomiczną. Takie decyzje podjęły również PLL LOT, wdrażając na rejsach długodystansowych Premium Class, wraz z przyjęciem do floty samolotów boeing 787 dreamliner. W połowie zeszłego roku LOT wykonał kolejny krok, wprowadzając w rejsach krótkodystansowych klasę Economy Plus, czyli odpowiednik Premium na dreamlinerach. Zmienia się również sposób planowania i zakupu wyjazdów biznesowych. Wśród dużych korporacji dominowała do tej pory obsługa agencyjna, w tej chwili coraz więcej firm przechodzi na narzędzia elektroniczne, które pozwalają na oszczędności, bo nie ma potrzeby zatrudniania osób do obsługi. W sektorze małych i średnich firm korzystanie z takich narzędzi również staje się coraz bardziej popularne, co więcej – takie podmioty również zaczynają starać się podpisywać bezpośrednie umowy z przewoźnikami, aby uzyskiwać rabaty, premie w specjalnych programach korporacyjnych czy też inne usługi dodatkowe.

Wydanie: 12/2014, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail