Chcielibyśmy być mniej objazdowi a bardziej wczasowi

Jeśli spółka będzie się stale rozwijała wraz z rynkiem albo nieco szybciej i będzie trwale rentowna, to moim zdaniem jest to najważniejsze – mówi prezes zarządu Rainbow Tours Grzegorz Baszczyński

pws-2015-01g-34

Turystyka to trudny biznes. Rentowność biur podróży nie jest wysoka. Jednak Rainbow Tours w ubiegłym roku kolejny raz wypracował znaczne zyski. Jaka jest rentowność spółki?

W ubiegłym roku mieliśmy 32 mln zł zysku netto, co oznacza rentowność na poziomie 3,3 proc. Czy to dużo? Dużo o tyle, że w ciągu ostatnich lat w całej branży turystycznej w Polsce nikt takiej rentowności nie pokazał. Jest to więc sukces i możemy sie nim pochwalić. Również patrząc na to, co się dzieje za granicą, i porównując do największych touroperatorów w Europie jak, TUI czy Thomas Cook, taka rentowność jest bardzo dobrym wynikiem.

Polski rynek turystyki wyjazdowej nie jest duży i nie rośnie zbyt dynamicznie. Jednak Rainbow Tours zanotował znaczny wzrost. Jak to było możliwe?

Nie zgadzam się z tezą, że polski rynek nie rośnie. Oczywiście nie ma twardych danych, ponieważ nikt ich nie zbiera w sposób systematyczny i jednoznacznie poprawny. Jednak analizując dane prezentowane przez ekspertów i różne organizacje można szacować, że nasz rynek rośnie. Osobiście oceniam, ubiegłoroczny wzrost na poziomie 20-22 proc. Owszem w latach 2009-2010 tego wzrostu faktycznie nie było albo był bardzo mały. Natomiast ubiegły rok wyraźnie pokazał, że jest duży potencjał wzrostu na tym rynku. Natomiast czy dalej może rosnąć? Wydaje mi się, że tak. W tej chwili w Polsce na wakacje z biurami podróży jeździ ok. 5-6 proc. społeczeństwa, podczas gdy średnia w krajach Europy zachodniej jest dużo wyższa. Zależnie od kraju to jest 15-20 proc. Uważam więc, że Polska wraz ze wzrostem zamożności również będzie dążyła do podobnego stosunku ludzi podróżujących z biurami w stosunku do całej populacji. Jeśli za kilka lat z biurami będzie w Polsce wyjeżdżać 10 proc. społeczeństwa, to będzie to oznaczało dwukrotny wzrost rynku. W mojej ocenie w takie podwojenie nastąpi...

Wydanie: 12/2014, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail