Gdzie chcą wypocz ywać Polacy?

A konkretnie: co ma wpływ na wybór tego lub innego miejsca? Jakie formy promocji są najskuteczniejsze? Na pytania o to, w jaki sposób skutecznie zainteresować odwiedzających i czego wystrzegać się przy realizacji działań promocyjnych, odpowiada raport Polska na wakacjach, czyli o promocji miejsc oczami turystów.

pws-2015-04z-01

Nie jest niespodzianką, że tradycyjne formy reklamy stają się coraz mniej skuteczne. Pokazują to wyniki badania przeprowadzonego przez agencję VMG PR we współpracy z ośrodkiem badawczym SW Research. O ile poświęcony podróżom program telewizyjny może być inspiracją dla ponad 13 proc. badanych, artykuły i reklamy w prasie są według ich opinii coraz mniej istotne.

Jak planujemy

Z badania wynika również, że Polacy bardzo świadomie podejmują decyzje dotyczące planów urlopowych. Zdecydowana większość Polaków (68 proc.) przyznaje, że wakacyjny wyjazd starannie zaplanowała. Tylko niecałe 30 proc. podejmuje takie decyzje spontanicznie, pod wpływem impulsu. Przygotowując się do wakacyjnego wyjazdu, duża część turystów (43 proc.) planuje atrakcje z wyprzedzeniem, pozostawiając sobie margines na zmianę decyzji. Prawie jedna czwarta (23 proc.) sprawdza możliwości wcześniej, ale ostateczne decyzje podejmuje na miejscu. Co piąty Polak jest mocno przywiązany do ustalonego wcześniej planu i stara się nie zmieniać go w trakcie wyjazdu. Z kolei tylko 15 proc. działa zupełnie spontanicznie, wybierając lokalne atrakcje dopiero na miejscu. W tej najbardziej spontanicznej grupie najczęściej znajdują się osoby w wieku 39-45 lat (20 proc.).

Świadomy turysta

Niski procent ankietowanych, którzy czerpią inspiracje na podstawie opinii na portalach podróżniczych lub korzystają z pomocy biur podróży, pokazuje bardzo wyraźny trend – chcemy podejmować indywidualne decyzje, które odpowiadają naszym potrzebom. Jednocześnie, przedkładamy jakość rekomendacji nad ich liczbę. Coraz rzadziej ufamy anonimowym opiniom, a kluczowe okazują się polecenia bliskich znajomych. – Wyniki badania wyraźnie wskazują kierunek, w jakim powinien rozwijać się marketing miejsc. Przewaga (56 proc.) ciekawych atrakcji do zwiedzania na liście inspiracji nie dziwi, miasta oraz regiony o bogatym dziedzictwie kulturowym i naturalnym zawsze będą w uprzywilejowanej sytuacji. Jednak kolejne odpowiedzi otwierają szeroką perspektywę zaistnienia na mapie turystycznych destynacji przed miejscami, których potencjał jest mniej oczywisty – podkreśla Zuzanna Mojska z agencji VMG PR. – Atrakcyjna oferta (35 proc.), możliwość realizacji pasji i zainteresowań (33 proc.), wydarzenia (18 proc.) – to motywacje, które nie odnoszą się do immanentnych cech danego miejsca. Znając...

Wydanie: 1/2015, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail