Zmiany cen czarterów

Przedstawiamy kolejną odsłonę tego zestawienia po zmianach, które przyniosło rozpoczęcie sezonu wakacyjnego, a zatem w czasie, gdy nastąpiły istotne zmiany w strukturze popytu. Wywołały je zmiany profilu przeciętnego klienta, na które dodatkowo nałożył się negatywny wpływ kolejnych aktów przemocy w krajach Afryki Północnej.

pws-2015-07c-24

N a analizowanych piętnastu kierunkach średnia cena takich wyjazdów w drugim tygodniu lipca była wyższa od średniej z ubiegłego roku o 105 złotych, czyli wyniosła aż o 90 złotych więcej niż w porównaniu czerwcowym. Tak duży wzrost potwierdza diagnozowane już wcześniej zjawisko koncentracji popytu na zagraniczny wypoczynek w miesiącach stricte wakacyjnych. Wynika on stąd, że przyrost liczby klientów netto to głównie osoby (często z dziećmi) dotychczas zwykle wypoczywające nad Bałtykiem. Ludzi, którzy w warunkach poprawy koniunktury i dużego wzrostu realnych wynagrodzeń doszły do wniosku, że stać ich na zagraniczny wyjazd wypoczynkowy. Touroperatorzy przygotowują z roku na rok większe programy, ale nie uwzględniają w pełni tego zjawiska i wiele łańcuchów czarterowych rozpoczynanych jest zbyt wcześnie. Dlatego nie natrafiają one jeszcze na adekwatny popyt na wyjazdy. Tworzy się zatem okresowa, przedsezonowa poważna nadpodaż, która skłania organizatorów do interwencyjnego przycinania programów lotów czarterowych. W efekcie w miesiącach szkolnych wakacji nadpodaż ulega znacznemu ograniczeniu lub nawet znika, a ceny imprez w tym okresie stają się relatywnie coraz droższe. Tak było w roku 2014 i tak jest również w obecnym sezonie. Zjawisko to jest charakterystyczne właściwie wyłącznie dla okresów dobrej koniunktury i napływu na rynek nowej fali klientów, bowiem w okresie jej osłabienia występują procesy dokładnie odwrotne. W przyszłym sezonie zjawisko wzrostu cen może...

Wydanie: 4/2015, ANALIZA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail