Więcej, niż wczasy Nowe trendy w turystyce

Jeśli zależy ci na rozpoznawalnej marce w turystyce, zapomnij o tradycyjnych wczasach nad ciepłym morzem i wycieczkach po Europie. Na rynek usług turystycznych wchodzią pokolenia Z i Y i to właśnie one będą kształtować przyszły rynek usług turystycznych w Polsce. Organizatorzy turystyczni ze starych krajów Unii Europejskiej już wiedzą, że zmiana oferty jest konieczna. A za nią idzie zmiana technologii organizacji wyjazdów.

pws-2015-09mm-08

Coraz częściej klientami biur podróży w Niemczech, Francji czy Wielkiej Brytanii są ludzie, którzy właściwie dopiero wchodzą na rynek pracy. Ich pierwszy zawodowy urlop nie może skończyć się na siedzeniu na nudnej plaży nad ciepłym morzem. Nie wystarczą im również dyskoteki na hiszpańskiej Ibizie. Owszem, lubią się bawić, ale definicja zabawy zmienia się wraz z modami. A dzisiaj świat zachodni wchodzi w okres zainteresowania innymi niż własna kulturami. I historią – zwłaszcza tą, która jeszcze do niedawna była tematem tabu. To dlatego licencjonowani piloci wycieczek po wymarłym i opustoszałym ukraińskim Czarnobylu są jedną z najlepiej zarabiających grup zawodowych w pogrążonej w wojnie Ukrainie. Dlatego również dziesiątki europejskich sanktuariów prowadzonych najczęściej przez chrześcijańskie zakony kontemplacyjne otwierają się na przyjezdnych. Bo ci przyjezdni, przez stulecia uważani za intruzów, dzisiaj zostawiają pieniądze. Pod warunkiem, że opiekun sanktuarium przekona ich o wyjątkowości miejsca.

Lista planów na wakacje

Rynek usług turystycznych, nie tylko nad Wisłą, ale w skali całego niemal świata, czekają kolosalne zmiany. W dużym stopniu są one podyktowane sytuacją geopolityczną świata. Szalejące na Bliskim Wschodzie i Afryce Północnej Państwo Islamskie skutecznie skończyło epokę ekskluzywnych hoteli na tunezyjskich plażach. Europejskie media rozpisywały się o ofiarach ostatnich zamachów terrorystycznych, zupełnie pomijając fakt, że te grupy turystów – jak raz z pokolenia dzisiejszych studentów – które odwiedziły kraj,...

Wydanie: 6/2015, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail